Hallani vélik az eltűnt maláj gép hangját

Immár több, mint egy éve tűnt el nyomtalanul a maláj légitársaság 370-es járata. Most új adatok kerültek elő, amelyek talán segíthetnek a keresésben.

A Malaysia Airlines 370-es járata a múlt év március 8-án, hajnalban indult Kuala Lumpurból Pekingbe, de nem érkezett meg. Alig több, mint egy órával a felszállás után a gép összes kommunikációs rendszerét kikapcsolta valaki, majd a gép élesen irányt váltott – délnyugatnak fordult. Átrepült a Maláj-félsziget felett, majd eltűnt a radarok képernyőiről.

A gépet azóta is keresik, hiába. Akkor minden olyan ország, amely érintett lehetett, jelezte, ők nem látták a maláj gépet sem be, sem kirepülni légterükből. Sem az indiai, sem a pakisztáni légtérben nem jelent meg az eltűnt utasszállító. Ugyanakkor a Maldív-szigetek is hasonló tájékoztatást adott. Most azonban ismét előkerültek olyan szemtanúk, akik akkor látni vélték a gépet. Egy egészen kicsi, eldugott szigeten élő emberekről van szó, akikhez akkor, állítólag, még el sem jutott, az eltűnés híre. A sziget neve Kudahuvadhoo, és alig 3500 a lakosai száma. Közülük többen is megerősítik, hogy azon az inkriminált reggelen egy “szokatlanul alacsonyan szálló Jumbót” láttak. Állítólag olyan alacsonyan repült a gép, hogy az ajtók és ablakok is jól kivehetőek voltak.

A másik új elem – ami ismét megerősítette a maldívi hipotézist is – a Curtin Egyetemről érkezett. Az egyetem technológiai Intézetének vezetője Dr Alec Dunacan a Daily Mailnek elmondta, hogy intézményük a az ENSZ nukleáris kísérleteket vizsgáló programjával és az ausztrál geofizikai kutatóintézettel együtt figyeli a tengermélyi hangokat, amelyek akár nukleáris robbantásra, akár földrengésre utalhatnak. A múlt év március 8.-i adatokat elemezve találtak egy olyan “alacsony frekvenciájú jelenséget”, amelyet akár a gép vízbe csapódásra is eredményezhetett. persze közel sem biztos, hogy az volt – lehetett akár egy kis erejű földrengés is. Érdemes azonban az adatokat tovább elemezni, mert a hangok alapján pontosabban be tudják határolni az esetleges esemény helyét, így közelebb vihetnek ahhoz a ponthoz, ahol a gép becsapódott. Ha becsapódott.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez