Pilótaosztályon is lehet majd repülni a jövő szupergépein

A Prosgress Eagle egyelőre csak terv -2050-re viszont ilyen csodálatos szerkezetek népesíthetik be az eget. Szinte semmiben nem hasonlít a mai utasszállítókra, azon kívül, hogy van szárnya.

A gép először is hatalmas – szárnyának fesztávolsága másfélszer akkora, mint a jelenlegi legnagyobb utasszállítóé, az Airbus A-380-asé, hogy elférjen a repülőtereken szárnyait fel is kell majd hajtani. Hihetetlenül sokan férnek el benne – 800-an, ami szintén másfélszer-kétszer annyi, mint a mai legnagyobb képek befogadóképessége. A legjobb helyek az úgy nevezett “pilótaosztályon” lesznek, ezek az ülések közvetlenül a pilótakabin felett helyezkednek el, akik itt ülnek, ugyanazt látják majd, mint a gépet irányító kapitány. A többi ülés is sokkal nagyobb kényelmet ígér, mint a m ai gépek.

35-43

Ennek ellenére a Progress Eagle energiafelhasználása alig negyede lesz a mai repülőkének – ígéri a tervező Oscar Vinals. A mai kerozin alapú energiaforrás helyett a hajtóművekben ugyanis hidrogént égetnek majd el – ami nem szennyezi a levegőt, hiszen égésterméke egyszerű vízgőz.  A szárnyakon pedig hatalmas napelemek lesznek, amelyek a gép elektromos hálózatát töltik majd – de nem egyedül, a gépen ugyanis szélturbinák is lesznek, amelyek a menetszélből termelnek majd villanyáramot. A ma szokásos anyagok helyett szénszálból, grafénből, emlékező fémekből készül majd a gép elemeinek nagyobb része – természetesen 3d nyomtatással, ami hamarosan átveszi a jelenlegi gyártási folyamatok helyét a gépgyártásban. Így a gépet sokkal takarékosabban lehet majd elkészíteni – vagyis nem csak az energiával, hanem más erőforrásokkal is takarékoskodnak majd a készítők.

21-142

 

 

(Visited 2 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez