Visszaütött a legújabb internetes trend

Nemrégiben új internetes trend született: a Don’t Judge Challenge, avagy a „ne ítélj kihívás”, amihez nemrég thai hírességek is csatlakoztak. A trend azonban, úgy tűnik, hamar értelmét vesztette.

De mi is az a „ne ítélj kihívás”?

Az új internetes videótrend megpróbálja felhívni a figyelmet arra, hogy ne a borítója alapján ítéljük meg a könyvet, vagyis ne ítélkezzünk előre. A „ne ítélj” mozgalom videóival hamar tele lett a net. Bár az egész pozitív céllal indult, és az önbecsülést kívánja növelni, most éppen úgy tűnik, hogy az ellenkező hatást kezdi elérni. Néhány thai híresség csatlakozott a „kihíváshoz” nemrégiben, de ennek nem mindenki örül.

A ne ítélj kihívás az Egyesült Királyságból indult a hónap elején, amikor egy YouTube felhasználó igen hatásos videót töltött fel az önbecsülésről, a külsőségekről, a valós arcot elfedő sminkekről. Íme az eredeti videó, mely kifejezi a társadalom mélységes felszínességét:

Erre reagálva a tizenévesek az egész világon elkezdtek ne ítélj videókat készíteni, amikben először természetes önmagukat mutatják meg, majd átalakítják magukat önmaguk „szebb” változatává. Az alapötlet az volt, hogy ezzel mutassanak rá arra, hogy mit tekint a társadalom szépnek és természetesnek, és hogy mennyi ember van, aki ebből az okból álarcot visel, csak hogy elfogadtassa magát. A cél tehát az, hogy lássuk: a legtöbben a társadalmi ideálok és elvárások miatt nem merik felvállalni önmagukat.

A kihívásban és az elképzelésben azóta fordulat állt be. Minden az ellenkező irányba kezdett csapódni, amikor az internetezők az egész világon nekiláttak viccesre, csúnyára, már-már gúnyosan röhejesre festeni magukat, így az illetlen és mondhatni ordenáré smink kezdte jelképzeni a „természetességet”. Vagyis a kihívás a videókészítő internetezők számára poén lett, feledtetve az eredeti elképzelést, és legfőképpen azt, hogy mit is kéne ezzel üzenni.

Az üzenet tehát most már pont az ellenkezőjét jelenti, vagyis teljesen hibás. A tiltakozás azonban nem fékezi a trendet, mert ebből sokak szerint igen szórakoztató vicc lett, ami vírusként terjed. Legutóbb néhány thai híresség is csatlakozott, Focus Jeerakul és Pheerawas “Amm” Khunlanunwat, akik úgy cicomázták ki magukat, hogy tökéletesen ellentmondanak idol-lényüknek.

A történet tehát röviden: egy abszolút jó üzenetből mára egy teljesen őrült, embereket elcsúfító mozgalom lett.

(Visited 2 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez