Didi vs. nemzeti ital

Megbírságolt 220 ezer török lírára (22 millió forintra) egy állami vállalatot a török vámügyi és kereskedelmi tárca, mivel a cég egy jeges tea hirdetésével “megsértette” az ayrant, a törökök nemzeti italává nyilvánított joghurtot.

Az ominózus Didi-reklámfilmben a török énekes, Ceza azt rappeli, hogy “megpróbáltam az ayrant, de elálmosított” – közölte vasárnap a Hürriyet című lap.

A minisztérium szerint a hirdetésben ok nélkül “sértették meg az ayrant”, ráadásul félretájékoztatják a vásárlókat, ami miatt csökkenhet a joghurtital fogyasztása. A tárca úgy vélte, a hirdetés hátrányos helyzetbe hozza a versenyben az ayrant forgalmazó cégeket.

Az ayran egy joghurtalapú üdítőital, amelyet Recep Tayyip Erdogan török elnök még kormányfői megbízatása idején, 2013-ban deklarált a törökök nemzeti italának. A politikus azt szeretné, ha honfitársai több ayrant, és kevesebb rakit (ánizsaromájú pálinkát) fogyasztanának.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez