Ilyen a magyar utazó: szereti a szervezett programokat, és e-mailben kér árajánlatot

Szeretjük, ha az utazásunk idejére szerveznek nekünk programot, ha pedig Japánról van szó, Tokió a legkedveltebb úticélunk, a cseresznyevirágzás érdekel minket leginkább, és többnyire szeptemberben gondolunk a következő nyaralásra – ilyenek vagyunk mi, magyar utazók a Japánspecialista utazási iroda felmérése szerint.

Csaknem két év adatai alapján készített felmérést a Japánba utazó magyarok szokásairól a Japánspecialista utazási iroda. A felmérésből kiderül többek között, hogy még mindig többen vannak azok, akik csoportos körútra mennek, vagy az utazás alatt igénybe vesznek szervezett programot is, mint azok, akik teljes mértékben maguk szervezik meg menetrendjüket.

2014 januárja és 2015 októbere között a Japánspecialista csaknem 1000 magyar utasnak segített eljutni a távol-keleti országba. A legtöbben –az utasok több mint 70 százaléka –Tokiót vette célba, a legnépszerűbb időszak pedig – nem meglepő módon – tavasz, a híres japán cseresznyevirágzás ideje. A Japán nemzeti jelképének számító japáncseresznye – vagy Magyarországon is ismert nevén a sakura – virágzása március és május között vonul végig a szigetországon, és Magyarországról is sokakat vonz. 2014-ben és 2015-ben a Japánspecialista adatai szerint csaknem kétszáz fő vett részt a hanamin, a „virágnéző ünnepségen”; többségük csoportos körutakon, vagy egyéni szervezésű út keretében, de szervezett programokon.

A legtöbb foglalás szeptemberben és e-mailben történik

Az utazási iroda legkeresettebb szolgáltatása a repülőjegy-értékesítés, ugyanakkor sokan keressük azokat a lehetőségeket, amelyekkel szakértők segítségével, csoportosan ismerhetjük meg Japán nevezetességeit, legyen az a cseresznyevirágzás, olyan világörökségi helyszínek, mint az Itsukushima-szentély és a hirosimai Atombomba-dóm, vagy japán termálfürdői, az onsenek. 2014-2015-ben több mint 350 magyar utas vette igénybe a Japánspecialista szervezett útjait vagy programjait.

A legtöbben Tokiót szeretnék látni, azonban népszerűek azok az utak is, amelyek valamilyen téma – például az ország világörökségei, a japán vidék, vagy épp az animék világa – köré szerveződnek, míg a városok közül a leggyakoribb úti célok a főváros mellett Kiotó és Oszaka.

Az adatokból kiderül az is, hogy ha utazásaink összeállításáról és foglalásáról van szó, legtöbben szeptembert választjuk, és telefon helyett sokkal szívesebben érdeklődünk e-mailben.

Japánspecialista.hu

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez