Extrém körülmények között teszteli szállítógépét az Airbus Bolíviában

A bolíviai El Alto 4000, és Cochabamba 2500 méteres tengerszint feletti magasságban fekvő repülőterein teszteli az Airbus a mexikói haditengerészet (SEMAR) kötelékében szolgáló C-295W típusú turbó-légcsavaros szállítógépét.

Az Actualidad Aerospacial spanyol nyelvű aviatikai hírportál cikke szerint az Airbus és a SEMAR vegyes legénysége Bolíviában elsősorban a C-295W extrém hőmérsékleti és magassági viszonyok közötti fel- és leszálló teljesítményét tette próbára. El Alto négy kilométeres magasságban elterülő repülőterének különleges adottságai kitűnő lehetőséget biztosítanak arra, hogy a szállítógép paramétereit az úgynevezett “híg”, magaslati levegőben tesztelje az üzemeltető és a gyártó.  A további próbarepülések során a személyzet az isteni háta mögötti San Borja repterének keskeny aszfaltcsíkján bizonyította, hogy az agilis C-295-ös tábori körülmények között is megállja a helyét.

A C-295W, amelynek végszerelését, a leánykori nevén EADS, majd pedig Airbus Group SE néven ismert európai repülőgép-ipari tröszt sevillai gyárában végzik, az alaptípus egy továbbfejlesztett változata. A W-szériát a korábbi altípusoknál nagyobb teljesítményű hajtóművekkel és a gép aerodinamikai tulajdonságait javító winglettel vagy szárnyvégfüllel gyártja az Airbus.

c295w2

A SEMAR C-295W-je a tesztrepülések mellett afféle marketingmissziót is teljesít a térségben, hiszen bolíviai látogatása nyomán számos más latin-amerikai országot is felkeres majd.

“A sikeres bolíviai tesztek azt bizonyítják, hogy a C-295W piacképes alternatívát jelent a régió megrendelői számára”

– fejtette ki az Actualidad Aerospacialnak Christophe Roux, az Airbus latin-amerikai képviselője, aki azt is hozzátette, hogy a gép alacsony üzemeltetési költségeivel kategóriájának egyik leghatékonyabb típusa.

A C-295-ös különböző változatait jelenleg 15 légierő tartja rendszerben, és minden jel arra mutat, hogy a kétmotoros szállítógép előtt továbbra is fényes karrier áll.

A típust legnagyobb számban üzemeltető lengyel, és a szerényebb, 4 gépes flottát repülő cseh légierő C-295-öseivel a hazai közönség a kecskeméti repülőnapon találkozhatott.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez