Egyedüliként a világon: az Inca Kola legyőzte a Coca Colát

A világnak csak egyetlen országában nem hozott átütő sikert a Coca Cola megjelenése – ez az ország pedig Peru, ahol  sokkal inkább vitték a nemzeti érzelmekkel  megáldott fogyasztók az Inca Kolát, mint  amerikai rokonát.

Peruban 84. éves korában elhunyt Johnny Lindley Taboada, az Inca Kola sikerének atyja, az a vállalkozó, aki a világon egyedülálló módon kiszorította a piacáról az északi óriást. Lindney a brit bevándorló, Joseph Robinson Lindley unokája, annak a britnek a leszármazottja tehát, aki a narancssárga italt megalkotta és 1935-ben piacra dobta a dél-amerikai országban. 

A most elhunyt unoka, aki az igen sikeres üdítőital gyártó Corporación Lindley élén állt, persze nem fordított hátat, hanem szövetkezett a multinacinálos óriással,a  Coca Colával. Metehette, hiszen nem fenyegette, hogy a ,,nagy  hal lenyeli a kishalat”  – a ,,nemzeti ízű itallal” szemben ugyanis a perui piacon nem bírt el a Coca Cola. A  Coca Cola 1999-ben vásárolta meg az Inca Kola tulajdonrészének az 50 százalékát – ez azt  jelenti, hogy a Lindney Cororation palackozza a Coca Cola termékeit és és terjeszti is Peruban. A perui vásárló pedig továbbra is a hazai ízt veszi szívesebben.

Az Inca Kola fő alkotórésze a citromfa ága, itt hierba luisa néven ismerik. Az ital édeskés íze sokakat a rágógumira emlékeztet. A Coca Colához hasonlóan szénsavas italt megjelenése óta ugyanaban a műanyag palackban vagy  üvegben kínálják, ugyanazok a színek hatrozzák meg a külalakját – vagyis hagyományőrző és összetéveszthetetlen.

 

(Visited 4 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez