A Középsuli meghódítja Európát – most Oroszország van soron

Havi 4,2 millió elérés, feliratkozók százezrei – a Középsuli új műfajt vezetett be a magyar internetes világban. A Magyar Kereskedelmi és Kulturális Központ hálózatának segítségével a csapat még tovább ment, és elkészítette a román után az orosz Középsulit. Most a sajtó képviselőinek is bemutatta a Café 57 étteremben, a Pusztaszeri úton.

Románia után Oroszországban is megkezdte epizódjai forgatását az itthon rendkívül népszerű internetes filmsorozat, a Középsuli. A történet szinte ugyanaz, mint Magyarországon, persze a helyi viszonyokra alkalmazva. A karaktereket azonban értelemszerűen mások játsszák és másképp. De mindegyik szereplőnek megvan az “ikre”. Az üvöltözős tornatanáré, Krisztosz bá’-é például Andrej Molotkov, Oroszország érdemes művésze, akit a sorozatban Szergejnek hívnak.

Ő is eljött a magyarországi bemutatóra, és üvöltőversenyen mérte össze erejét magyar kollégájával. A végeredmény döntetlen lett. De itt volt a magyar Barbi orosz megfelelőjét játszó Julija Krilova színésznövendék is, aki az egyetemen Andrej Molotkov tanítványa. Akárcsak az orosz változat többi szereplője. Oroszországban a sorozat körüli hírverést későbbre tervezik, akkorra, amikor már 2-3 részt is bemutattak. De annyit már tudni, hogy az orosz változatban október 30-tól látható adaptált magyar filmsorozat máris hódít az orosz fiatalok között.

Az orosz sorozat színészei.
Az orosz színészek, Julija Krilova és Andrej Molotkov.
Tornatanárok párbaj előtt.
Tornatanárok párbaj előtt.

Dr. Kiss Róbert Richard, a Középsulit (is) jegyző Globoport Média Holding cégcsoport főszerkesztője arról beszélt, mekkora tere van a YouTube-nak abban, hogy a fiatalok ma hogyan és miből tájékozódnak. Miközben mi, idősebbek azt gondoljuk, hogy a televízió még mindig egyeduralkodó, a YouTube sztárok ma már a televíziósoknál sokkal népszerűbbek a tizenévesek között. A sorozat készítőiként nagyon fontos dolgot ismertek fel: hogy a jövő generációjának már más tartalom és más forma kell. Ennek helyszíne pedig a YouTube és a közösségi portálok. Így jött létre a középsuli brand, a középsuli.hu portállal, a sorozattal, instagramos és facebookos megjelenéssel, Ask fm-mel. Mindez együtt nagyon komoly erőt képvisel. Ezt a brandet építik Romániában és immár Oroszországban is.

Dr. Kiss Róbert Richard.
Dr. Kiss Róbert Richard

Balogh Sándornak, a Magyar Kereskedelmi és Kulturális Központ (HTCC) megálmodójának képviseletében Mazár Ferenc elmondta: a HTCC képviseleteinek világszerte az a szerepük, hogy segítsék a magyar vállalkozások piacra jutását. Az ő segítségükkel és az OTP Bank partnerségével indult hódítóútjára Oroszországban is ez a magyar brand, amely a fiataloknak nemcsak egy szappanoperát, hanem közösségi élményt is kínál. Azt mondta, nem várnak csodákat, de biztosak benne, hogy ez a sorozat egy év múlva az orosz fiatalok körében is siker lesz.

Mazár Ferenc és Balogh Sándor.
Mazár Ferenc és Balogh Sándor.

Fotó: Havas Miklós

 

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez