Tényleg szárnyal a királyi légitársaság

A Royal Air Maroc négy éve még a csőd szélén állt, most stabilan nyereséges.

2010-ben nem sokan jósoltak nagy jövőt a Royal Air Maroc-nak (RAM), az észak-afrikai királyság nemzeti légitársaságának. De Driss Benhima, a társaság akkor kinevezett új főnöke szereti a kihívásokat. Alapos átalakulás kezdődött. Először is lemondtak jó néhány veszteséges, de presztízs okokból fenntartott európai járatról. Bezárták a RAM pilótaképzőjét, ezt a tevékenységet nem rég egy magánvállalkozás vette át. Csökkentették a személyzetet, elsősorban az önkéntes távozás vagy a korkedvezményes nyugdíjazás felajánlásával. Az 5600 feletti alkalmazotti létszám most már 3000 alatt van. Stratégiát is váltott a RAM: egymás után indította új járatait a szubszaharai afrikai országokba. Jelenleg 32 afrikai vonalon közlekednek a RAM gépei, és nem függesztették fel az ebola sújtotta országokba közlekedő járataikat sem. Ez jelentős presztízsnövekedést jelentett a RAM számára. De nőnek a bevételek is. 2013-ban 15 millió euró volt a nyereség. A precíz 2014-es kimutatás még nem készült el, de a szakértők hasonló eredményt várnak, mert az már ismert, hogy a forgalom hat százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A RAM sikereit egy olyan időszakban éri el, amikor nyomulnak a nagy nemzetközi fapados társaságok Marokkóban is, amely 2006-ban nyitotta meg légterét a külföldi társaságok előtt. A RAM azt a taktikát választotta, hogy feladott néhány várost, például Tangert és Marrakesh-t és kizárólag Casablancából, az ország gazdasági központjából indít járatokat. Ez a taktika a jelek szerint bevált. (Fotó:AFP)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez