Elindították Afrika legnagyobb e-kereskedelmi platformját

Csütörtök este Casablancában elindították Afrika legnagyobb e-kereskedelmi platformját, amely kizárólag Marokkóban előállított termékeket forgalmaz.

Az indítás az Ipari és a Külkereskedelmi minisztériumok által szervezett konferencián történt. Ez az e-kereskedelmi platform lehetőséget ad a marokkói termékek nemzetközi forgalmazására, nagy perspektívát nyitva az exportálóknak termékeik eladására, s hogy ezzel elérjék céljaikat – jelentette ki Mohamed Benayad a Külkereskedelmi minisztérium főtitkára. A rendkívül erős nemzetközi verseny arra kényszeríti a marokkói vállalatokat, hogy exportösztönző stratégiákat alkalmazzanak, és egyesítsék minden részvevő erőfeszítéseit ezen a meghatározó területen – mondta.

A Maroc Tasfiq vezérigazgatója, Najib Mikou hangsúlyozta, hogy ezt az egyedülálló online platformot, a “Made in Morocco”-t, – amely több mint 420.000 kiváló, nemzetközi normáknak megfelelő marokkói cégjelzésű terméket tartalmaz -, az egyik legjelentősebb projektnek tekintik Marokkóban, s ez elő fogja segíteni a marokkói termékek exportját.

Amikor a világ gazdasági és pénzügyi válságokon megy át, az elektronikus kereskedelem ezeknek a viharoknak a védernyőjévé vált, sőt fenntartható növekedési rátát realizál – állapította meg – megjegyezve, hogy Marokkónak profitálnia kell ebből a platformból, amivel ösztönözni tudja kivitelét.

M. Mikou azt is bejelentette, hogy a “Made in Morocco” a királyság 16 térségének több mint 4000 szövetkezeti és mikrovállalati termékét is tartalmazza, hozzátéve, hogy megállapodásokat írtak alá nemzetközi elosztó cégekkel, azért hogy ezek a termékek a világ legeldugottabb részeibe is eljussanak.

Hassan Sentissi a Marokkói Exportálók Egyesületének elnöke dicsérte a Marokkói E-kereskedelmi Nemzeti Szövetségnek (FNEM), a projekt kezdeményezőjének erőfeszítéseit, amely – hangsúlyozta – lehetőséget nyújt a marokkói kis- és nagyvállalatok összes termékének a megismertetésére. Az e-kereskedelem alapvető jelentőségű világszerte, figyelembe véve az évente lebonyolított tranzakciók volumenét és értékét – magyarázta.

A maga részéről a FNEM elnöke, El Amine Serhani Al Idrissi kijelentette, hogy a Szövetség képes volt 217 marokkói termelőt mozgósítani és szövetségbe egyesíteni, hogy létrehozzák Marokkó legnagyobb vállalatát egy Gazdasági Érdekközösségi Csoport (GIE) keretében, amelynek neve OnlyMorocco. A kihívás sikeressége érdekében 58 megállapodás köré kellett összehozni a partnereket. A szerződők álami Hivatalok, logisztikai cégek, biztosító társaságok, szoftver-fejlesztők valamint szakmai Szövetségek és Egyesületek – jegyezte meg.

A “Made In Morocco” gazdag és változatos termékkatalógust ajánl : több mint 90000 könyvet, mintegy száz képzőművész alkotásait, marokkói filmek és zeneművek válogatását, élelmiszereket, argánolaj alapú kozmetikumokat, amelyeket 1024 szövetkezet, kisvállalat és gazdasági érdekközösség állított elő, a hagyományos ékszerektől a helyi gyártmányú számítógépekig, okostelefonokig, tabletekig.

Fotó: Europress Getty Images

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez