Már senki nem lepődik meg azon, ha az Öböl menti régió valamelyik légitársaságának éves mérlege egyfajta győzelmi jelentéssel ér fel. De még a gyorsan fejlődök között is kiemelkedik az Etihad. Az abu dhabi bázisú állami társaság 2014-ben 14,8 millió utast szállított, forgalma 23 százalékkal nőtt. Az abu dhabi repteret tranzitállomásként használók 74 százaléka az Etihad utasa volt. 10 új járatot indított a cég és 23 útvonalán sűrítette a forgalmát. Tucatnyi légitársasággal van partnerségi megállapodása az Etihadnak, ezek az egyezmények is jelentősen hozzájárulnak a forgalom növekedéséhez. Hely hiányában nincs értelme felsorolni az összes partnert, de azt érdemes megemlíteni, hogy európai, távol-keleti, afrikai és dél-amerikai társaság is van köztük.
Tehát az Etihad igyekszik globális kategóriákban gondolkodni. Ugyanez érvényes pénzügyi terjeszkedésére is. A tavalyi legnagyobb „dobása”, az Alitalia 49 százalékának megszerzése volt. De bevásárolta magát, kisebb részesedéssel az Etihad egy ausztráliai társaságba, továbbá az Air Seychelles-ben és az Air Serbiában is szerzett tulajdonrészt. Az Etihad premierrel is szolgált. Az Abu Dhabi–London járatán három helyiségből álló luxus lakosztály is bérelhető az A-380-as óriáslégibusz felső szintjén. Az Etihad különösen a dúsgazdag klienseket próbálja magához csábítani. A jelek szerint ez a stratégia sikeres, mert a nagy rivális, a dubai bázisú Emirates idén megszünteti az első osztályt és csak turista és biznisz ellátást kínál utasainak. Az Etihad jelenleg 109 gépet üzemeltet, tavaly 15 újat állított forgalomba és a jövőről alkotott képre jellemző, hogy összesen 200 gépre adott le már rendelést. (Fotó:AFP)