Elsötétülnek az italreklámok Törökországban

A török parlament már tavaly lépett: szigorúan szabályozta, hol és mikor lehet árulni italokat, és azt is, hogy az alkoholt nem szabad reklámozni. Pontosabban nem szabad senkinek a tudomására hozni, hogy ebben és ebben a vendéglőben, abban és abban a bárban inni is lehet. Mindezt egy olyan országban, ahol folyamatosan csökken az alkoholfogyasztás. A parlament és a kormány döntéseitől függetlenül.

Csaknem egy évnyi kegyelmi időszak után most, néhány nap múlva lép érvénybe a tiltás.A török szupermarketekben, bárokban mostantól semmilyen utalás nem lehet alkohol forgalmazására. Mint a Hürriyet Daily News írja, június 11 után a kirakatokból is el kell tüntetni a palackokat vagy a sörösdobozokat. Összesen negyedmillió viszonteladót érint a dolog, akiknek a cégérét és a hűtőit eddig az italkereskedők állták. Most azt tervezik: eltüntetik az italok neveit, de azt a színvilágot, amely az egyes, velük szerződésben álló forgalmazókat idézik, megtartják. Mert különben még a turisták sem tévednének be hozzájuk – mondják.

De nem csak a boltosoknak és a bártulajdonosoknak fáj az új szabályozás. Panaszkodnak a pincészetek is, főleg a kisebbek, amelyek fontos részét képezik a helyi borkultúrának. Mert azokat a rendezvényeket sem tarthatják meg, amelyeken híveket szerezhetnének a boraiknak. Az iszlámista gyökerű kormányzó párt, a Fejlődés és Igazságosság a fiatalok védelmével indokolja az eddiginél szigorúbb fellépést az alkohollal szemben. Ugyanakkor semmi jele nincs annak, hogy a török fiatalok, vagy éppen a felnőttek nagyon rá lennének kattanva az alkoholra. Törökország a világ legkevesebb alkoholt fogyasztó országai közé tartozik, és az új szabályozás előtt is folyamatosan csökkent a szeszfogyasztás az országban.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez