Suzuki: búcsú az amerikai piactól?

Japán, Egyesült Államok – A kisautókat gyártó japán óriás bejelentette: bezárja amerikai üzleteit, mert a múlt évben 16 millió dollár volt a veszteség és idén még több várható. Tavaly mindössze 26 ezer Suzukit adtak el az USA területén. Miért veszteséges a Suzuki? Mert az amerikaiak nem szeretik a kisautót, és mert a japán jen árfolyama folyamatosan emelkedik az amerikai dollárral szemben.

  A magas jen árfolyam miatt az Amerikában dollárért eladott autó direkt veszteséget jelent, ha az eredményt jenben számítják ki Japánban. Végképp vége a Suzuki több évtizedes szereplésének az amerikai piacon? Szó sincs róla! Csak a Suzuki autók fejezik be pályafutásukat, a Suzuki motorok és motorcsónakok maradnak, sőt a japán cég reményei szerint tovább terjeszkednek is.
  Mi lesz a Suzuki kisautókkal?- teszi fel a kérdést a japán sajtó. Szakértők szerint a harmadik világ a kisautók piaca. Ott ráadásul autót gyártani is érdemes, így a magas jen árfolyam kisebb gondot okoz. A japán lapok példaként hozzák fel Indiát, ahol a Maruti-Suzuki piacvezető autó és az eladások gyorsan nőnek. A japán autógyárak különben is egyre jobban koncentrálnak a harmadik világra, hiszen ott az eladások dinamikusan nőnek, míg Észak-Amerikában vagy Európában a piac stagnál vagy egyenesen csökken.

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez