Kié legyen Hello Kitty?

A népszerű rajzfilmes macska remek termékreklám: a japán Sanrio cég 10 ezerféle terméket ad el a Ginza negyedben. Nálunk minden made in Japan büszkélkedett a cég, most kiderült: sokkal inkább made in China.

Fiatal kínai újságírók doktori képzésen voltak a Waseda egyetemen Tokióban: oknyomozó riportjukban kiderítették, hogy a japán cég zászlóshajóját jelentő Ginza Központban az áruk jelentős része nem Japánban készült amint ezt feltüntetik hanem Kínában. Az Asahi Simbun egyik riportere is részt vett a leleplező riport megszervezésében, így nemzeti elfogultság aligha jöhet szóba. Így Hello Kitty gazdája most gondban van: elrendelték a felülvizsgálatot. Miért van ennek nagy jelentősége, túl a presztízsveszteségen? Mert Ázsiában úgy tartják, hogy a Made in Japan sokkal jobb minőség mint a Made in China, ezért aztán persze drágább is. Sok kínai turista is így véli, ezért eddig szívesen vásárolt ebben a bevásárló központban. Kitty macska csaló lenne? A japán cég mindenesetre elrendelte, hogy mind a 220 boltjában ellenőrizzék szigorúan: csakis japán áru maradhat a polcon!

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez