Egy reptéri alkalmazott a VOP rádiónak azt mondta, hogy az elnök még nem ült a gépen, amikor a füst elárasztotta az utasteret, de kísérete már elfoglalta a helyét. A füst miatt az utasteret ki kellett üríteni. A szerelők elmondták, hogy a repülőgép segédhajtóműve mondta föl a szolgálatot. A VOP rádiónak a neve elhallgatását kérő Air Zimbabwe munkatárs elmondta, hogy a „szégyenteljes” incidens után a légitársaság 25 perces próbarepülésre küldte fel a gépet és a személyzetet, hogy megbizonyosodjanak arról, minden rendben van. A gép végül pár óra késéssel elrepült Addisz-Abebába, az elnökkel a fedélzetén.
Az incidens után a hatóságok kihallgatták a szerelőket és a légitársaság vezérigazgatóját. A gyanú szerint a karbantartók szándékosan rongálták meg a segédhajtóművet, hogy tiltakozásukat fejezzék ki az elmaradt és egyébként is alacsony fizetésük miatt. A VOP rádió információi szerint az Air Zimbabwe 25 mérnököt választott ki január 27-én, hogy végezzék el az „A” típusú felülvizsgálatot, ami csak az elnöki utazások előtt szokás. A légitársaság 200 dollárt fizetett a mérnököknek a munkáért, ami felháborodást váltott ki a többi alkalmazott körében, akik viszont hónapok óta nem kaptak fizetést. Ráadásul a 25 mérnök pár óra munkáért több pénzt kapott, mint amennyi a havi fizetésük. A rongálás lehetett a „bosszú” a kivételezésért.
Egy hónapja Mugabénak különgépet kellett bérelnie, mert az Air Zimbabwe alkalmazottjai sztrájkoltak. Nemrég egy gyémántkereskedéssel foglakozó cég segítette ki a légitársaságot, amelynek az egyik Boeing 767-200-as gépét lefoglalták Londonban, mert nem fizette a számláit. A légitársaság egyébként hatalmas adósságot halmozott fel és emellett rajta van a nemzetközi feketelistán is. Ez azt jelenti, hogy a zimbabwei légitársaság gépei nem repülhetnek az USA-ba és Európa számos országába, mert repülőik nem felelnek meg a biztonsági előírásoknak.