Alagúton Afrikából Európába

Új lendületet kaphat az Afrikát Európával összekötő alagút megvalósítása. A Gibraltári-szoros alatt tervezett összeköttetés megvalósítását az ENSZ gazdasági és társadalmi tanácsa támogatja. Nemrég Genfben összegezték az eddig elvégzett feladatokat és készítették el a jövő menetrendjét.

Az első utasok 2025-ban kelhetnek át az alagúton a marokkói Malabata és a spanyolországi Tarifa között. A genfi tervtanácskozáson kiderült, hogy a három alagútból álló tengeralatti átkelő megvalósítható. A tengerfenéken végzett próbafúrások alapján, az alagutakat háromszáz méteres mélységben vezetik. Az első fázisban a 4,8 méter átmérőjű szerviz alagút készül el. Ezt követik az egyik vasúti alagút, amely 7,8 méter átmérőjű hengerekből áll össze. A harmadik alagút pedig a kontinensek közötti forgalom függvényében épül majd meg. A 38 kilométeres alagútban vonat szállítja majd a járműveket és az embereket is. A vasúti alagutakban egy sínpár lesz, így amíg csak egy áll rendelkezésre, addig a vonatok felváltva közlekednek. A szerviz alagút 340 méterenként kapcsolódik majd a főalagutakhoz. Az előzetes számítások szerint, ha csak az egyik vasúti alagút épül meg, annak a kapacitása évenként 1,6 millió személyautó, 500 ezer teherautó, és összesen 16 millió utas lesz. Ha megépül a második is, akkor a kapacitás 50 millió utasra és 6 millió járműre bővülhet.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez