Guintoli, majd Laverty nyerték a versenyeket Ausztráliában

Szépen indul a szezon Phillip Islanden, színvonalas versennyel és abszolút Aprilia-fölénnyel: féltávig Laverty az élen, aztán Guintoli a győztes, Fabrizio pedig óriási felzárkózást bemutatva a befutóban majdnem megtréfálja Eugene kollégát is, végül harmadik az olasz a gyáriak mögött – így tisztán három RSV4 a dobogón!

Nem volt hiány drámában: Checa kilenc körrel a leintés előtt szélesen érkezik a lassítóba és nekimegy a vétlen Melandrinak. Csúnya ütközés, ami után a spanyol ducatis lent marad – agyrázkódást szenved és ki kell hagynia a második versenyt. Helycserék sokaságát követően Davies a negyedik a BMW-vel, a két kawás, Sykes és Baz előtt, aztán Haslam és Rea a Hondákkal.

Az első felvonás mesterhármasát követően az apriliások kitesznek magukért a folytatásban is: a második versenyt Laverty nyeri meg, Guintoli a második. Urai a helyzetnek, s bár a vállán megsérült Melandri igyekszik legalább közéjük állni, ezen a vasárnapon nincs mese, lehetetlenség tartani az RSV-seket. Fabrizio ezúttal negyedik a Red Devils Roma csapat Apriliájával, Sykes 11 és fél mp-vel lemaradva ötödik. Hiányzik a rajtrácsról Checa, és bár az edzések reményteliek voltak a ducatisok szempontjából, a versenynapon szinte semmi sem jött össze a Panigalét terelgető pilótáknak.

Izgalmasan kezdődik az év, talán senki nem számított ilyen mértékű Aprilia-fölényre és talán nem is lesz ez így minden helyszínen. Övék a leggyorsabb motor (316,7 km/órával ment Guintoli az időmérőn, a pole-t jegyző Checa 300,8 km/órával – igaz, tavaly Biaggi elérte 324-et), ami sokat számít ezen a pályán. Hatalmas versenyképességről adtak tanúbizonyságot, ami persze csak részben meglepetés, mégiscsak a címvédő motorról van szó – innentől kezdve viszont egyértelműen őket kell majd megverni a Superbike-ban. A többiek rajta lesznek, hiszen biztosak lehetünk benne, mindenki másban maradt hiányérzet az ausztrál futamokat követően.

A Supersport versenyét Sofouglu nyeri Lowes és Vd Mark előtt, egy Kawasaki, egy Yamaha és egy Honda a dobogón tehát. A három magyar indulóból kettőt – Talmácsit és Némethet – elvesztettük, az időmérőkön beszedett sérüléseik miatt egyikük sem állhatott rajthoz. Tóth Imre a 22. helyet szerezte meg, a csapat beszámolója alant olvasható.

Szikrázó napsütés és kellemes nyári meleg fogadta a 2013-as Supersport Világbajnokság első versenyén a mezőnyt, a Phillip Island-i aszfaltcsíkon. Az időjárás tehát nem állt a versenyzők útjába. Tóth Imi a tesztet követő blokk-csere óta nem találta a ‘feelinget’ Hondáján, ami a ma reggeli bemelegítésre sem változott. A futamnak tehát nem a legjobb kondíciókkal vágott neki a magyar motoros.

„A warm up-ra hosszabbítottunk az áttételen, hogy megpróbáljuk növelni a kanyarsebességemet. De nem igazán javult a helyzet. Ezek után úgy álltam neki a futamnak, hogy lesz, ami lesz, én a fogamat összeszorítva fogok küzdeni! A rajtom jól sikerült, három helyet hoztam már az első kanyarban. De gyakorlatilag ennyi volt az összes pozitívum a futamból. Ez után azonban minden maradt ugyan úgy, mint ahogy az edzéseken, egyszerűen nem tudtam gyorsulni. Azt gondolom,hogy nagyon át kell gondoljuk, hogy merre és hogyan tovább, mert ez így nagyon nem volt jó. Jól kezdtük a teszten, aztán nem túl jó helyen stagnáltunk az egész hétvégén. És a futamon sem sikerült kikeverednünk ebből a csávából. A következő versenyig van bőven időnk, hogy átbeszéljük és elemezzük a dolgokat. Ennek függvényében meglátjuk, hogy hogyan tovább!”

Alex Schacht némi öniróniával nyilatkozott a bemelegítést követően, ahol ismét technikai gondok nehezítették a dolgát. Az áhított befejezett futam sem sikerült számára, az első körben kiállni kényszerült. „Nem túl szerencsésen alakult számunkra ez a hétvége. Az edzéseken elszenvedett bukások és technikai gondok után a bemelegítés sem zajlott zökkenőmentesen. Ezúttal a jeladóval volt gondunk, de ennek ellenére sikerült javítanom a legjobb időmön. Sajnos az utolsó sorból kellett indulnom, de nagy reményekkel álltam fel a rajtrácsra. A remény azonban hamar elúszott, hiszen egyetlen kört sem sikerült teljesítenem. A rajtom jól sikerült, de a kuplungom a harmadik kanyar után feladta a küzdelmet, ezért kénytelen voltam kiállni a versenyből. Nincs mit tenni, ez most így alakult, de úgy érzem, hogy egy profi csapatban vagyok! És már alig várom a következő futamot… természetesen egy megfelelő kuplunggal! :)”

Első verseny

1. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 33′47.109
2. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 33′48.461
3. Michel Fabrizio (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 Factory 33′48.468
4. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 33′52.811
5. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33′52.862
6. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33′53.878
7. Leon Haslam (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 33′53.939
8. Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 34′05.053
9. Leon Camier (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34′06.261
10. Max Neukirchner (MR-Racing) Ducati Panigale 1199 34′13.666
11. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34′17.414
12. Ivan Clementi (HTM Racing) BMW S1000 RR 34′17.520
13. Alexander Lundh (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 34′32.294
14. Glen Allerton (Next Gen Motorsports) BMW S1000 RR 34′35.741
15. Jamie Stauffer (Team Honda Racing) Honda CBR1000RR 34′40.562
16. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35′09.839
17. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 35′20.483
RT. Carlos Checa (Team Ducati Alstare) Ducati Panigale 1199 18′28.459
RT. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 18′28.468
RT. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 Factory 3′10.979

Második verseny

1. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 33′45.938
2. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 33′46.356
3. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 33′47.320
4. Michel Fabrizio (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 Factory 33′48.220
5. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33′57.483
6. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 Factory 33′58.446
7. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34′03.268
8. Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 34′03.277
9. Leon Camier (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34′05.824
10. Leon Haslam (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 34′05.934
11. Max Neukirchner (MR-Racing) Ducati Panigale 1199 34′13.567
12. Glen Allerton (Next Gen Motorsports) BMW S1000 RR 34′28.747
13. Jamie Stauffer (Team Honda Racing) Honda CBR1000RR 34′28.831
14. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 34′30.837
15. Alexander Lundh (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 34′43.762
16. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 35′08.512
17. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 34′08.663
RT. Ivan Clementi (HTM Racing) BMW S1000 RR 17′14.862
RT. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R

Supersport

1. Kenan Sofuoglu (MAHI Racing Team India) Kawasaki ZX-6R 23’32.480

2. Sam Lowes (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 23’34.379
3. Michael Vd Mark (Pata Honda World Supersport) Honda CBR600RR 23’39.251
4. Fabien Foret (MAHI Racing Team India) Kawasaki ZX-6R 23’43.575
5. David Salom (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) Kawasaki ZX-6R 23’44.556
6. Luca Scassa (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) Kawasaki ZX-6R 23’45.423
7. Andrea Antonelli (Team Goeleven) Kawasaki ZX-6R 23’56.448
8. Lorenzo Zanetti (Pata Honda World Supersport) Honda CBR600RR 23’57.016
9. Massimo Roccoli (Team Pata by Martini) Yamaha YZF R6 23’57.262
10. Jack Kennedy (Rivamoto) Honda CBR600RR 23’57.289
11. Vladimir Ivanov (Kawasaki DMC-Lorenzini Team) Kawasaki ZX-6R 24’05.305
12. Luca Marconi (PTR Honda) Honda CBR600RR 24’05.508
13. Roberto Tamburini (Suriano Racing Team) Suzuki GSX-R600 24’05.535
14. Mathew Scholtz (Suriano Racing Team) Suzuki GSX-R600 24’06.547
15. Alex Baldolini (Team Lorini) Honda CBR600RR 24’07.473
16. Mitchell Carr (AARK Racing) Triumph 675 R 24’10.751
17. Josh Hook (Team Honda Racing) Honda CBR600RR 24’15.832
18. Kev Coghlan (Kawasaki DMC-Lorenzini Team) Kawasaki ZX-6R 24’17.910
19. Nacho Calero Perez (Honda PTR) Honda CBR600RR 24’20.878
20. Matt Davies (Team Honda PTR) Honda CBR600RR 24’23.823
21. Christian Iddon (ParkinGo MV Agusta Corse) MV Agusta F3 675 24’25.021
22. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 24’25.753
23. Eduard Blokhin (Rivamoto) Honda CBR600RR 25’03.437
24. Sheridan Morais (PTR Honda) Honda CBR600RR 24’35.380
RT. Roberto Rolfo (ParkinGo MV Agusta Corse) MV Agusta F3 675 20’36.657
RT. Dino Lombardi (Pata by Martini Team) Yamaha YZF R6 19’31.741
RT. Kevin Curtain (Yamaha Racing Team) Yamaha YZF R6 6’27.435
RT. David Linortner (Team Honda PTR) Honda CBR600RR 4’54.366
RT. Raffaele De Rosa (Team Lorini) Honda CBR600RR 3’17.624
RT. Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 3’18.432
RT. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 3’18.444
RT. Luca Salvadori (Team Pata by Martini) Yamaha YZF R6 1’45.466
RT. Alex Schacht (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 1’47.279

 

 

Forrás: Motorinfo

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez