A vitorlást még október 2-én foglalta le az afrikai ország, mivel egy ghánai bíróság ítélete szerint Argentína, 2002-es államcsődje nyomán a helyi NML befektetési alap több millió dollárt vesztett.
Az argentin kormány álláspontja szerint az NML nem több egyszerű spekuláns cégnél, mely annak idején egyetlen adóság rendezési tárgyalásban sem volt hajlandó részt venni. Ghána eközben 20 millió dollárban állapította meg a Libertad árát. Cristina Fernández úgy nyilatkozott,hogy “vigyék a hajót ha akarják” de Argentína nem fizet a befektetési keselyűknek.
A Libertad 280 fős nemzetközi legénységének jó része hazautazott, ám a kapitány és 42 tengerész továbbra sem engedi fel a ghánai hatóságokat a vitorlásra, így az afrikai ország nem tudja lefoglalni azt.
Az elmúlt hetekben a kikötői szervek felszólították a Libertadot, hogy álljon egy kevésbé forgalmas mólóra, ugyanis miközben a dráma zajlik, az argentinok a nemzetközi kikötő legjobban fizető parkolóját bitorolják. Természetesen a hajó Pablo Lucio Salonio kapitány utasítására egy métert sem mozdult.
A ghánaiak ez után Jacob Kwabla Adorkor kikötő igazgató vezetésével megpróbálták bevenni a hajót, ám a kevés humorérzékkel rendelkező argentin tengerészek fegyverrel a kézben vonultak a fedélzetre, hogy bármi áron megvédjék az Armada büszkeségét.
Toma ezek után lekapcsolta a hajó víz- és áramellátását, Cristina Fernández menesztette a Haditengerészet parancsnokát, a külügyminisztérium eközben Nemzetközi Tengerjogi Bíroságnál kilincsel, csak azt nem tudni, hogy a Libertad mikor szabadul.(clarin)