“Latin-Amerika hatalmas piacot jelent, pláne most, hogy Európában nem megy jól az üzlet – a sztárok új piacok után néztek, és délen találták meg azokat” – mondja Ángel Aguilera, paraguayi producer és médiavállalkozó.
“Paraguayban például befektetőkben nincs hiány – a nem egyszer kétszámjegyű millió dolláros beruházások leginkább a szakképzett munkaerő hiányával küzdenek – aranyat ér a jó hang- és fény technikus vagy a színpadépítő” – folytatja Aguilera. Brazíliában vagy Argentínában ellenben a nagy nemzetközi sztárok produkcióját döntően már helyi cégek kivitelezik.
Tény, hogy a nagy neveket és a még nagyobb pénzeket felvonultató megakoncertek felpezsdítik a helyi gazdaságot. Együtt örülnek a show-biznisszel a vendéglátósok, a médiaügynökségek és a kiskereskedők is – mindenkinek jut ugyanis egy kevés a tortából.
Az idei turnéfelhozatalban ott van a nyelvi szempontból helyzeti előnnyel induló Alejandro Sanz, Argentínát pedig éppen egy esetleges Buenos Aires-i Rolling Stones-koncertről felröppent hírek tartják lázban, de Elton John vagy Lady Gaga is egyre gyakrabban lép fel délen.(inhfosurhoy)