Malajzia, Kuala Lumpur – A negatív szaldó fő oka az üzemanyagköltségek emelkedése, a társaság vezérkara szerint. A reagálás a munkaerő átcsoportosítása és egy sokkal hatékonyabb jegyeladási stratégia kialakítása lesz.
2011-ben 841 millió dollárt veszített a maláj nemzeti légitársaság. A”Malaysia Airlines” részvényeinek értéke 5,6 százalékkal esett. A társaság vezérkara szerint válság alakult ki, de ígéretet tett a szituáció kezelésére, a „vérzés” megállítására. Hatékonyabbá, jövedelmezőbbé kell tenni tevékenységünket, mondta a társaság elnöke, aki elbocsátásokról egyelőre nem beszél, csak a munkaerő racionális átcsoportosításáról. De a fő gyógymódot a forgalom növelésében látják, tehát az eddiginél vonzóbb árakkal és ajánlatokkal igyekeznek növelni az utasok számát.
A nemzetközi légi közlekedési szövetség (IATA) előrejelzése az idei évre sem biztató: lefelé korrigálták az ágazat világméretekben érvényes profit előrejelzését. Korábban a szövetség 4,9 milliárd dollárnyi hasznot jósolt az ágazatnak, de ezt a prognózist 3,5 milliárd dollárra mérsékelte. A bizonytalan világgazdasági környezet, a növekvő üzemanyag ár komoly kihívás az ágazatnak. Amelynek legdinamikusabb társaságai Ázsia Csendes-óceáni térségében működnek. De még itt is a forgalom növekedés lassulásával kell számolni, áll a nemzetközi légiforgalmi szövetség elemzésében, amelyet jól illusztrálnak a malajziai nemzeti légitársaság gondjai is. (BBC)
(Visited 1 times, 1 visits today)