A diktatúra idején bevezetett gazdasági szankciók miatt sok multicég vonult ki a burmai piacról a 90-es években. A PepsiCo például 1997-ben. De a tavaly ősz óta regnáló polgári kormány demokratikus reformjai átformálták a Mianmarról alkotott képet. Az Európai Unió után az Egyesült Államok is jelentősen enyhített a gazdasági szankciókon. A legfontosabb az, hogy immár nincs akadálya a kereskedelmi kapcsolatoknak, sőt a mianmari beruházásoknak sem. Az egyetlen kivétel a fegyverkereskedelem, illetve hadiipari szektor. A nagy amerikai cégek már ugrásra készen álltak, hiszen a hatvan milliós burmai piac rendkívül vonzó. A két nagy űdítő márka közül elsőként a Coca-Cola lépett, de most már a PepsiCo is bejelentette: hamarosan Burmában is kaphatók lesznek termékei és szó lehet helyi üzem létesítéséről is. Ez azért érdekes, mert vannak olyan ázsiai piacok, ahol vagy az egyik vagy a másik „Cola cég” van jelen, „én itt csinálok üzeletet, te meg ott” alapon. De Mianmar olyan nagy piac és a remények szerint olyan pozitív gazdasági változások előtt áll, hogy ott mindkét nagy üditőital-gyártó cég megtalálja majd a számítását. A PepsiCo. egyébként 2006 és 2011 között a világ feltörekvő piacain 8 milliárd dollárról 22 milliárdra növelte, vagyis csaknem megháromszorozta bevételeit. (BBC)
Mianmarban újrakezdődik a két nagy amerikai üdítőital-gyártó cég versenyfutása
Egyesült Államok, Mianmar – A Coca-Cola után a PepsiCo is bejelentette: visszatér a burmai piacra.
(Visited 1 times, 1 visits today)