A Shell csökkenti piaci jelenlétét Afrikában

A Shell Oil szóvivője csütörtökön bejelentette, hogy fontolóra vették 21 afrikai országban működő benzinkútjuk és rosszul működő üzleteik eladását egy olyan politika részeként, aminek célja a piaci jelenlét csökkentése.

Az európai BP olajtársaság – hasonlóan a Shellhez – szintén kivonulását tervezi öt dél-afrikai országból, mivel a cég nem tudja teljesíteni kitűzött céljait az üzemanyag értékesítése terén a régióban.

„Sok lehetőséget átgondolunk, a legjobb döntés az érintett üzletek eladása lenne” – nyilatkozta a cég munkatársa.
A Shell szóvivője hozzátette, hogy a döntés nem érinti a vállalat tevékenységét a Dél-afrikai Köztársaságban, valamint a kontinensen végzett kutatási és termelési tevékenységeit sem. A Shell 15-35 százalékkal kívánja csökkenteni piaci jelenlétét Afrikában.

 

Szakértők szerint az olajmágnások magasabb profitot várnak a termelési és kutatási tevékenységből, mint a finomításból, illetve az értékesítésből, mivel a fogyasztói kereslet visszaesett a gazdasági válság miatt.

A Shell új értékesítési politikája érinti a benzinkutakat, a kereskedelmi üzemanyagot, a kenőanyagot, valamint egyéb veszteséges ágazatokat is – többek között Egyiptomban, Algériában, Kenyában és Ghánában.

Forrás: Africa Business Daily

 

Szerkesztette: Balogh Sándor

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez