A feltörekvő piacokon tarolt a sörgyártó

A világ második legnagyobb sörgyártója, a brit SABMiller az elemzők által vártnál több sört tudott eladni az első félévben, mivel az ázsiai és afrikai forgalom megugrása pótolta az európai kiesést.

A Bloomberg által megkérdezett elemzők 0,5 százalékos volumennövekedést jövendöltek, a SABMiller azonban – a felvásárlások hatását nem számolva – 1 százalékkal tudta bővíteni a söreladásokat.

Ázsiában 10, Afrikában 7 százalékkal nőtt az árbevétel, miközben Európában 5%-kal, Észak-Amerikában pedig 4-el visszaesett; Latin-Amerikában nem változott a söreladásból származó árbevétel. A cég szerint az áremelések, az alapanyagok árcsökkenése, valamint a nekik kedvező árfolyamváltozások is közrejátszanak az eredmény javulásában, ami az előzetes várakozásaiknak megfelelt.

forrás: Napi Gazdaság

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez