Claudia do Nascimento Domingues jegyző szerint az ilyen ,,együttélések” a létező valóság részei és a brazil alkotmányban nincs olyan kitétel, amely tiltaná, hogy kettőnél több személy is házasságban éljen egymással.
A frigy engedélyezésekor az ,,unión poliafectiva” (többoldalú érzelmi szövetség) kifejezést alkalmazta, amikor törvényesnek ítélte meg a házasság bejegyzésének kérelmét. Véleménye szerint létezik olyan lehetőség, amely a homoszexuális párokhoz hasonlóan külön értelmezést kapjon a poligám házasságok esetében is. Előbbieket hosszú évek vitája után törvényesnek fogadta el a Legfelsőbb Szövetségi Törvényszék, miután átvizsgálta az alkotmányt, és nem talált ellentmondást a homoházasság engedélyezése és az alkotmány szövege között.
Nyilvánvalóan két emberre készült a vonatkozó szöveg, de sehol sem írják, hogy törvénybe ütközik, ha egy család nem kettő, hanem több személyből áll – mondta Claudia. Vagyis ez a frigy egy létező szerződés három ember között, amely szerződés összhangban van a brazil alkotmánnyal és az érvényes törvényekkel. Ez nem az egyházi értelemben vett házasság, hanem egy családalapítási szerződés, vagyis polgári házasság – tette hozzá.
Természetesen az ügy ezzel nem zárult le, hiszen ezt a családalapításról szóló szerződést a hatóságoknak jóvá kell hagyniuk, el kell dönteniük, hogy elfogadják-e az érvényességét vagy nem.
A brazil jogászok többsége elutasítja az említett szerződést és kitart amellett, hogy a család két ember együttélésével jön létre és a fenti ügyet mind jogi, mind pedig morális értelemben tarthatalannak ítélik. Vagyis a pár, az mindig egy férfi és egy nő, vagy két férfi és két nő, de sohasem három – mondják. Az eset felbolydította a család fogalma körüli vitákat, és még olyanok is akadtak, aki egyetértenek az eredeti elképzeléssel: a hármas együttélés csak szentesíti azt, ami még a legjobb brazil családban is előfordul – vagyis a férfihez két nő tartozik, ha nem is egy fedél alatt, de gyakran egy pénztárca vonzásában. (BBC)