A Made in Kazahstan program serkent a hazafias fogyasztásra

A statisztikai adatok szerint Kazahsztán januári és februári GDP-je nem mondható kedvezőtlennek, sőt. De a sikeres folytatáshoz fogyasztásra kell buzdítani a lakosságot.

A bányászat teljesítménye még nem az igazi, a kazahsztáni januári és februári gazdasági növekedési adatokat – melyeket a hét közepén hozott nyilvánosságra az ottani nemzetgazdasági minisztérium statisztikai bizottsága – némiképp „letörte” a -0,9 százalékos teljesítmény. A feldolgozóipar is a mínuszban járt az első két hónapban, azaz: -0,3 százalékot könyvelhetett el ez a szektor. Azonban Kazahsztán így is jól teljesített, az oroszországi „közelség” nem okozott különösebb problémát, így a január-februári GDP-növekedés 2,5 százalék lett. Hajszállal jobb is, mint az egy évvel ezelőtti hasonló időszakban volt. A hazai termelés és fogyasztás élénkítésére új programot fogadtak el. Nurszultan Nazarbajev államfő – pártjának kongresszusán szónokolva – a Made in Kazahstan mozgalmat népszerűsítette, a polgárok hazafias tettének minősítve, hogy minél több saját termék kerüljön a polcokra és azok vásárlását helyezzék előtérbe. (Fotó:AFP)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez