A világ legkedvesebb pizzériája

Philadelphia legkedvesebb pizzériája a Rosa nevet viseli, és most megmutatta, hogy egy vállalkozás lehet attól is sikeres, hogy segít az embereknek.

2015 elején az Upworthy magazin riportot készített Mason Wartmannal, a Rosa pizzázó elindítójával. A hely amiatt volt különleges, hogy a vásárlóknak lehetőségük akadt előre kifizetni más emberek pizza-szeletét.

A dolog mostanra a következőképp működik: az egydolláros pizza-szelet árát bárki előre kifizetheti, majd ha rászorulók (legtöbb esetben hajléktalanok) térnek be, akiknél nincs elég pénz, akkor ők a már leadott egydollárosokért kapják a pizzát.

Bár amúgy is sokan jártak Wartman pizzázójába, amikor a története felkerült az internetre, hirtelen rengetegen kezdtek el érdeklődni a Rosa iránt. A cikket több mint 35 millióan látták és 800 ezerszer osztották meg.

Wartman írt is egy levelet az Upworthy-nek, amelyben megköszöni a segítséget, és elmondja, mekkorát fejlődött a pizzázó. Az e-mailben arról ír, hogy egyre jobban megy az üzlet, és emiatt egyre több embernek tud segíteni. Az internetes népszerűség-robbanás óta 23 ezer szeletet vásároltak meg előre a rászorulóknak. Egyre több emberre van szüksége, akiket olyan szervezeteknél keres csak, melyek a hajléktalanokat kötik össze a munkaadókkal.

Sőt még pólókat és egyéb promóciós anyagokat is gyártanak, melyeken hajléktalan művészek képei vannak, és a bevétel fele egyből az egydolláros pizza-szeletekre megy.

Itt egy régebbi videó, melyben az Upworthy Wartmannal készített interjút a pizzázóról.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez