Hetvenéves a bikini

A szemérmetlenség netovábbjának számított, ha egy nőnek a köldöke látszott a strandon, amikor megjelent egy francia divattervező nagy ötlete – a bikini. Miért nevezték el a kétrészes fürdőruhát bikininek?

Mert a Csendes-óceánban a Bikini zátonyokon folytattak atomkísérleteket az amerikaiak a második világháború után. Így Bikini minden újságban szerepelt. Ráadásul a bi célzás volt a kétrészes fürdőruhára, sőt arra is, hogy mellekből is kettő van.

A francia találmány nem aratott azonnal nagy sikert a piacon, hiszen Amerikában akkoriban a strandokon a rendőrök centiméterrel mérték, hogy elég hosszú-e a fürdőruha?! Aztán jött Brigitte Bardot, aki bikiniben fényképeztette magát Cannes-ban a filmfesztiválon. És jött Ursula Andress, aki a 007-es szeme láttára bikiniben emelkedik ki a tengerből.

A bikini meghódította a szebbik nemet és óriási kereskedelmi siker lett az egész világon. Aztán persze jöttek az aggodalmak. A túl sok nap árt a bőrnek. Az egyrészes fürdőruha jobban véd a bőrrák ellen, stb. A barnaság, mely néhány évtizede szinte kötelező volt, ma már távolról sem általánosan népszerű. A fehér bőr, mely a bikini előtt kötelező volt, lassan újra divatba jön. Ennek ellenére a bikini halhatatlan – véli Ghislaine Rayer divatguru, aki könyvet adott ki a bikini legendájáról abból az alkalomból, hogy a bikini idén nyáron ünnepli a hetvenedik születésnapját.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez