Már a negyedik busz égett ki Rómában ebben a hónapban

A római tömegközlekedési hálózat több sebből vérzik, rendszeresek a késések és a zsúfoltság is állandó jelenség a járatokon. Mindezt tovább súlyosbítják az elöregedett járműpark meghibásodásai.

Az égő buszok látványa lassan már a római városkép része is lehetne, hiszen az elmúlt 12 hónapban összesen 19 esetet regisztráltak, 2017 kezdete óta pedig már hét alkalommal gyulladtak ki a helyi járatként üzemelő buszok Rómában. Legutóbb hétfőn kapott lángra egy busz, de szerencsére, hasonlóan a korábbi tűzesetekhez, a sofőr most is időben intézkedett, és nem lett sérültje az incidensnek. Öt nappal ezelőtt Ciampino külvárosában égett ki egy busz, ott szintén sikerült a sofőrnek leszállítania mindenkit, de akkora lángok csaptak fel a járműből, hogy még a közeli jelzőlámpák is megsérültek.

A tűzesetek miatt az üzemeltető cég, az Atac belső vizsgálatot indított, ezzel azonban sem a fogyasztóvédők, sem a helyiek nem elégedettek. A kaotikus állapotoknak ugyanis csak egy kis szeletét teszik ki a lángoló buszok, a tömegközlekedés nap, mint nap produkál kellemetlen helyzeteket: állandósult a zsúfoltság, a járműpark műszaki állapota miatt folyamatosak a késések, gyakori, hogy nem zárnak megfelelően a szerelvények ajtajai, a metróállomások mennyezete pedig szintén rossz állapotban van, némelyik omlásveszélyes. Ezt tetézik a folyamatos sztrájkok, melyek miatt szintén egyre kiszámíthatatlanabb a tömegközlekedés.

A The Local olasz kiadása szerint április 24-én szintén nagyszabású sztrájkra készülnek a szakszervezetek. 24 órán keresztül tiltakoznak majd, így szeretnék rákényszeríteni az üzemeltető céget, hogy a sofőrök és az utasok védelmében fordítson nagyobb figyelmet a járművek karbantartására.

Egy novemberi tanulmány ugyanis megállapította, hogy az átlagos helyi járatként működő busz minimum 13 éve van szolgálatban, de néhány már több, mint 30 éves. A jelenlegi ütemben pedig körülbelül 80 évbe telne, mire Róma felzárkózna a modern európai fővárosok tömegközlekedéséhez.

Fotó: Twitter-Riprendiamoci Roma

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez