Drága márkák egy pizza áráért – Európában is hódítanak a luxuskölcsönzők

Napi 10 euróért már a legnagyobb márkák termékeihez is hozzá lehet jutni, így azok is megengedhetik maguknak a luxust, akik az üzletekben ugyanazt a ruhát vagy táskát nem tudnák megvenni.

Ahogy az Uber megreformálta a taxizást és az AirBnb a lakáskiadást, úgy a divat és a luxusmárkák terén is új trend van kibontakozóban, amely már Európába is begyűrűzött. A tengeren túl ugyanis már korábban berobbantak a luxustermékeket bérbeadó vállalkozások, amelyek főként a divatért rajongó nőket célozták meg kínálatukkal.

000lvv

 

 

Az Instant Luxe nevű vállalkozás most Párizsban kínál elérhető luxust a kispénzűeknek: a kínálatukban szereplő, sok ezer eurós Dior, Gucci, Saint Laurent, Louis Vuitton és egyéb luxusmárkák ruháit és táskáit már napi 10 euróért ki lehet bérelni, egy 4500 eurós Chanel táskáért például 25 eurót kell naponta fizetni – a 20 eurós letéten és a kiszállítási díjon kívül.

 

000lv

A luxuskölcsönzők célközönsége elsősorban az Y-generáció tagjai, de szélesebb társadalmi szinten is változást tapasztalnak a ruházkodásban az AFP-nek nyilatkozó divatszakértők. Julie El Ghouzzi szerint az új trend egyfajta “Hamupipőke-szindróma”, amely rámutat, hogy milyen nagy jelentősége van a külvilág felé mutatott képnek, még akkor is, ha a viselője nem birtokolja az általa viselt darabokat. A bérléssel pedig akár minden héten újabb luxusmárkát vehet fel a kliens, amellyel környezete felé folyamatos jómódot sugározhat.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez