Rekordon a halálos balesetek száma Egyiptomban

Évenként legalább tízezer egyiptomi veszti életét különböző közlekedési balesetekben. Ezért Abdel Fattah asz-Szíszi elnök rendkívül szigorú intézkedéseket vezetett be, hogy így próbáljanak meg gátat szabni az évente egyre több halálos balesetnek.

November 5-én egész Egyiptomot megrázta, amikor egy iskolabusz belehajtott három másik, szembejövő teherautóba – köztük egy katonai csapatszállítóba –  Kairó mellett. Tizennyolc gyerek vesztette életét a szörnyű balesetben. Az eset ismét rámutatott az észak-afrikai országban uralkodó rossz közlekedési viszonyokra és szokásokra, s a kormány úgy döntött, itt az ideje változtatni.

Első lépésként november 16-án megtiltották a teherautóknak, hogy a legnagyobb egyiptomi főutakon közlekedjenek reggel hat és este tizenegy között. November 25-én az egyiptomi kormány egy egész országra kiterjedő, az utak felújítását célul kitűző programot jelentett be. Egy novemberi kormányzati felmérés szerint ugyanis a legtöbb út „rossz állapotban” van, s például a 700 egyiptomi hidaknak a háromnegyede már lassan összeomlik.

Évről évre egyre többen halnak meg közlekedési balesetekben: 2007-ben 7000-en, de 2013-ban már 13 000 vesztették életüket, s az előzetes kimutatások szerint idén akár a 15 000-en is életüket vesztették a közutakon. Ez pedig azt jelenti, hogy idén rekordot döntött a halálos balesetek száma az országban. A súlyos balesetek nyolcvan százalékát az „emberi faktor” okozza. Elsősorban az, hogy az egyiptomi sofőrök alig használnak biztonsági övet, valamint a közlekedési táblákat is csak amolyan „ajánlásoknak” tekintik.

Ezenfelül az egyiptomi hatóságok szerint a „nem megfelelő állapotban” történő autóvezetés is oka a magas halálozási arányoknak. Nem egy sofőr ült be már a volán mögé úgy, hogy előtte nagy mennyiségű alkoholt vagy kábítószert fogyasztott. Ráadásul egy nemrég végzett felmérés és ellenőrzés során kiderült, hogy néha ilyen állapotban vezetnek néha a taxisok is.

A kép forrása: Europress/AFP

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez