A tengerbe csapódott egy Air Asia gép

Indonéz halászok – állítólag – látták az Air Asia gép katasztrófáját. Egyelőre azonban nem erősítették meg, hogy a vízbe csapódott gép azonos az eltűnttel. 155-en vesztek oda.

Indonéz források megerősítik, hogy egy repülőgépet láttak lezuhanni Kelet-Belitung partjainál. Belitung szigete mintegy félúton van Szumátra és Borneó között. A helyi kormányzat tisztségviselői a Bangka Pos hírportálnak egyelőre nem tudták megerősíteni, hogy a vízbe csapódott Airbus, amelyet a helyi halászok láttak azonos az Air Asia eltűnt utasszállítójával, de a gép eltűnéskori helyzete közel van ahhoz a ponthoz, ahol a becsapódást látták.

A kutató mentő műveletek megindultak. Az indonéz flottához, és a környéken tartózkodó halászokhoz csatlakozik a szingapúri légierő két C 130-as repülőgépe.

Az Air Asia QZ 8501-es járata a jáva szigetén fekvő Surabayából indult, célállomása Szingapúr Changi reptere lett volna.  A fedélzeten 155-en tartózkodtak, túlnyomó többségük indonéz állampolgár, de az Air Asia által nyilvánosságra hozott adatok szerint volt köztük egy maláj egy szingapúri és egy brit is. 138 felnőtt, 16 gyermek és egy csecsemő volt a gépen.

A gép eltűnésének körülményeiről egyelőre gyakorlatilag semmit nem tudni. A pilóta helyi idő szerint  6 12-kor, ötven perccel a felszállás után, engedélyt kért, hogy eltérjen a szokásos útvonaltól, amit azzal indokolt, hogy ki akarja kerülni a felhőket. 6 16-kor az indonéz radarok még érzékelték a gépet az új irányban. Egy perccel később a gép eltűnt a képernyőkről.

A szingapúri Changi reptéren válságközpontot hoztak létre, ahol már gyülekeznek az eltűnt gép utasainak rokonai. A társaság egy későbbi időpontra Kuala Lumpur-i központjában sajtótájékoztatót ígért.

Az Air Asiaa térség legnagyobb fapados légitársasága. Kuala Lumpur-i főhadiszállása mellett rendelkezik regionális központtal Bangkokban és Jakartában is, nemrég nyitotta meg leányvállalatát Indiában. Járatai behálózzák egész Ázsiát, de eljutnak Ausztráliába is. (Korábban voltak európai járataik is, sőt budapesti járatnyitás is volt tervben, de az európai válság miatt erről lemondtak. )  A cég ismert agresszív üzletpolitikájáról, és alacsony árairól, ugyanakkor eddig  biztonsági problémák – ellentétben számos indonéz magántársasággal, amelyek híresek rosszul karbantartott gépeikről, és gyengén képzett személyzetükről – vele szemben nem voltak.

Az Air Asia ez évben a második malajziai központú légitársaság, amelynek gépét szerencsétlenség éri. Az állami Malaysia Airlines egy  gépe március 8-án eltűnt a radarokról, és azóta sem találják, egy másik gépét pedig Ukrajna felett lőtték le.

(Visited 5 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez