Lesznek még olcsó repülőjegyek a koronavírus után?

A koronavírus miatt a légitársaságok nagy része kényszerült járatai törlésére, de már készülnek az újraindulásra.

A koronavírus jelentősen megváltoztatta a repülést, ami az ágazati szereplők mellett az utasokat is érinti. A légitársaságoknak új intézkedésekkel kell alkalmazkodniuk a helyzethez, az utasoknak fel kell készülniük rá, hogy új szabályai lesznek az utazásnak. Ilyen lehet a repülőn az utasok közötti tér növelése, amit úgy tudnának megoldani, hogy a középső üléseket szabadon hagyják. Ezt a gyakorlatot a kormányok szorgalmazzák, a szigorú távolságtartási szabályok azonban jelentős bevételkiesést okozhatnak a légitársaságoknak, amit a jegyárakon érezhetnek majd meg az utasok.

seats-519002_1920

A légitársaságok nemzetközi szervezetének, az IATA-nak a vezérigazgatója szerint ez a lépés akár 50 százalékkal magasabb jegyárakhoz is vezethet. Alexandre de Juniac egy nemzetközi webkonferencián elmondta: 2020-ban az iparág 314 milliárdos, azaz 102 ezer milliárd forintos veszteséget könyvelhet el, ami sok cégnél – főként a fapadosoknál – a kieső foglalásokkal együtt egyenlő lehet a csőddel, még a csökkenő üzemanyagárak mellett is.

airport-1684500_1920

A Ryanair főnöke “idióta” ötletnek nevezte a középső székek szabadon hagyását, szerinte az nem csak hogy gyakorlatilag haszontalan, de anyagilag is kivitelezhetetlen. Michael O’Leary hozzátette: ha az ír kormány bevezeti a szabályozást, akkor neki kell állnia a középső székek árát. Máskülönben a Ryanair nem indítja el a járatokat – tette hozzá. A cég egyébként októberre szeretné járatai 80 százalékát újraindítani, ha júliustól lazulnak az utazásokat érintő szabályozások. Más légitársaságok viszont már tervezik, hogy üresen hagyják a középső ülést – az Emirates, az easyJet és az amerikai Delta is hajlandó lenne a lépésre, ha azt a kormányaik rendeletbe iktatnák.

plane-841441_1920 (1)

Az ágazat újraindulását a harmadik negyedévre prognosztizálják a szakértők. A jelenlegi mutatók nem túl fényesek, ami a helyzet miatt érthető: Olaszországba például több, mint 90 százalékkal kevesebben foglaltak jegyet erre az időszakra, mint egy évvel korábban. A légitársaságok közül több viszont már bejelentette a téli menetrendjét, ami fellendítette a repülőjegy-foglalásokat is. A Sojern elemzése szerint 2021 januárjára jelentősen fellendül az utazási kedv, az Egyesült Királyságba, Spanyolországba és Olaszországba is jóval többen foglaltak repülőjegyet akkorra, mint az idei év első hónapjára.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez