Logisztikai központtá válnak az Öböl-menti monarchiák

A Perzsa-öböl menti monarchiák szerepe és súlya folyamatosan növekszik a világgazdaságban, s a régió egyre inkább logisztikai központtá válik, egyfajta összekötő elemmé a nyugati és a kelet-ázsiai piacok között. Ebből kifolyólag a monarchiák jelentős pénzösszeggel járulnak hozzá a légi teherszállítás fokozásához és a repülőterek fejlesztéséhez. 

A következő öt évben Rijád 500 millió dollárt fog költeni a légi teherszállítás kapacitásának a növelésére és az infrastruktúra fejlesztésére. ” Egy olyan óriásprojekt vette kezdetét, amely egyszerre valósul majd meg Rijádban, Jeddáhban és Dammánban. 500 millió dollárt fordítunk a repülőterek fejlesztésébe, amellyel sokkal gyorsabbá válhat a teherszállítás, miközben több árut is képesek leszünk tárolni .” – jelentette ki a szaúdi légitársaság rakományokért felelős igazgatója. Ez nemcsak a repülőterek kibővítését és fejlesztését jelenti, hanem a jelenlegi kereskedelmi légiflotta lecserélését is. A McDonnell Douglas MD-11 szállítógépeket nyugdíjba küldik, s a helyükre Boeing 747-400-ek fognak kerülni. 

Az Egyesült Arab Emírségek szintén érdeklődik a logisztika és a teherszállítás iránt. A 2014-es adatok szerint az arab monarchia jelentősége megnőtt ezen a téren, mivel 23 százalékkal emelkedett a kereskedelmi és a szállítási műveletek száma. A becslések szerint az év végére a növekedés akár 30 százalékos is lehet, de ez leginkább attól függ, hogy mennyire lesznek sikeresek a tárgyalások a török légitársaságokkal.

A Turkish Airlines ugyanis napjaink egyik legnagyobb és legjelentősebb légitársasággá vált, főleg ami a teherszállítást illeti. A vállalat 25 százalékos növekedést szeretne elérni ebben az évben, s ehhez nagyon fontos a világszintű terjeszkedés. Amíg bizonytalan az isztambuli gigaprojekt – vagyis a világ legnagyobb repülőterének – a sorsra, addig a török vállalat az Öböl-menti államokkal igyekszik szorosabbá fűzni a kapcsolatait.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez