A 350 férőhelyes széles törzsű La Paz 3900- és Cochabamba 2558 méter fekvő repülőterein végez fel- és leszállásokat, mérnökök pedig a gép nagy magasságú repülőtereken való üzemeltetését tesztelik.
A toulouse-i gyártósorról legördült második A350-es en a Rolls Royce Trent XWB hajtóműveket, valamint az új Airbus extrém körülmények között nyújtott általános teljesítményét vizsgálják a mérnökök. A szűzfelszállását június 14-én Toulouse-ban végrehajtó új Airbus mintegy 800 órányi próbarepülést végzett idáig különösebb repülési esemény nélkül.
A bolíviai tesztek során A350-es hajtóművei mellett komoly kihívások elé állítottak a gép robotpilótáját is, amelynek több emberi beavatkozás nélkül kellett – a könnyű pályának semmiképpen sem nevezhető, 3000 métert is meghaladó hegyormok közé zárt cochabambai Jorge Wilsterman repülőtér betonjára manővereznie a 200 tonnás leszálló súlyú madarat.
Az Airbus egyébként szintén Bolíviában tesztelte a A400M típusú, Grizzly 2 fantázianévre hallgató katonai szállítógépét. A Sevillában összeszerelt A400-ast először a kevésbé extrém körülményeket biztosító Chilében és Peruban, majd a főpróbának számító bolíviai Cochabambában és a 4061 méter magasan fekvő El Alto repülőterén tesztelték.