Szuezben is feszült a helyzet, kisebb-nagyobb megmozdulások itt is voltak, de a biztonsági erőknek sikerült rendet tenniük. Ennek ellenére számos hajózási társaság arra utasította az arra közlekedő hajóit, hogy ne váltsanak legénységet és ne időzzenek sokáig a helyi kikötőkben. Előfordult ugyanis, hogy a demonstrációk idején kisebb bandák kiváltak a tömegből és megtámadták a kikötőben horgonyzó hajókat és a legénységet. Az esetek többségében a biztonságiaknak sikerült visszaverniük a támadókat, de a kormány úgy döntött, hogy a katonaságra bízza a védelem megszervezését
Egyiptom földrajzi fekvése miatt stratégiai jelentőséggel bír. A Szuezi csatorna köti össze a Földközi-tengert a Vörös-tengerrel. Ha leáll a forgalom, akkor a hajóknak meg kell kerülni Afrikát, ami legalább 16 nappal meghosszabbítaná az utat, nem beszélve a költségekről. A Szuezi csatornán keresztül zajlik a világ tengeri kereskedelmének nyolc százaléka.
A legnépesebb arab országnak ugyan nincs olyan jelentős kőolaj és földgáz készlete, mint a környező országoknak, mégis meghatározó szereplője a szénhidrogén piacnak. Az Egyesült Államok, Európa és Ázsia felé naponta két millió hordó olaj, vagy egyéb finomított kőolaj termék halad át a csatornán. A globális cseppfolyósított földgáz forgalomban 14, a kőolaj forgalomban 4% Szuez részesedése.