Alibaba lesz az e-kereskedelem legyűrhetetlen óriása?

Amerikában, Nagy-Britanniában, Japánban, Németországban és Franciaországban együttvéve nem fogy annyi portéka az e-kereskedelem segítségével, mint amennyit 2020 körül az Alibaba egymaga képes lesz forgalmazni.

Eljöhet-e az az idő, amikor például a magyar vásárló vasárnap a környezetében zárva tartó üzletek helyett az amerikai Amazontól rendeli meg az Alibaba által üzemeltetett Tmall-ból az éppen szükséges portékákat? A múlt heti amerikai-kínai bejelentés alapján a válasz bizonyosan az igen lesz: virtuális bevásárlóközpontnak nevezték el az Amazon által pénteken megnyitott Tmall-t, egy olyan oldalt, melyet az Alibaba internetes cég tulajdonol. Ezúttal a „célállomás” a kínaiaknak is Kína, a CNNMoney szerint az amerikai kereskedő cég számára jó lehetőségek kínálkoznak az ázsiai vevők elérésére. Az Alibaba szóvivője azt nyilatkozta a CNN-nek, hogy tovább szélesedhet az Amazon kínálta választék, a kínai fogyasztók vásárlási élménye pedig kiteljesedhet. A Tmall ruhákkal, háztartási kisgépekkel, élelmiszerrel, játékokkal „erősít”. A Boston Consulting Group erre az évre már 360 milliárd dolláros kereskedelmi tevékenységet feltételez az online szektorban Kínában, ez az előző évinek a megháromszorozásával egyenlő. A számok másként is beszédesek, az elemző szerint 193 millió kínai online vevőt jegyeznek és „csak” 170 milliót az Egyesült Államokban. A The Economist is értékelte az amerikai kereskedelemben is meghatározó pozíciókat szerző kínai cég növekedését, az Alibaba portálok tavalyi forgalmát 170 milliárd dollárban határozta meg.  Ez a teljesítmény  több volt,  mint eBay-é és az Amazoné együttvéve. A gazdasági lap a Tmall-t a fogyasztók számára, mint újszerű üzleti vállalkozást mutatja be, jelezve, hogy az Amazon ezáltal segít a kínai középosztálynak az eddig nehezen elérhető globális márkák megvételében. A The Economist cikke megállapítja, hogy az Alibaba az eddiginél is gyorsabban nőhet, 2020-ra az e-kereskedelmi piaci forgalma az előrejelzések szerint nagyobb lehet, mint a meglévő piacoké Amerikában, Nagy-Britanniában, Japánban, Németországban és Franciaországban együttvéve. (Fotó:AFP)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez