Diétával az Alzheimer kór ellen: mediterrán menü és áfonya

Ezt javasolja egy chicagói egyetem kutatócsoportja. Ha valaki betartja a diétát, akkor 53%-kal csökkenti az Alzheimer kór esélyét. Ha csak részben követi, akkor is 35%-kal kisebb lesz az esélye annak, hogy megkapja ezt az egyelőre gyógyíthatatlan betegséget.

MIND (elme) – így keresztelte el a programját Marta Morris és kutatócsoportja Chicagóban, a Rush University Medical Centerben. Listát készítettek arról, hogy mi hátráltatja az agy leépülését, és mi gyorsíthatja fel azt. Íme: zöldségek és bogyós gyümölcsök minden mennyiségben ajánlhatók. A zöldségek esetében természetesen ajánlatos a mediterrán menüben mindig szereplő olívaolaj. A gyümölcsök közül csakis a bogyós gyümölcsök szerepelnek az ajánlott listán. Az első helyen az áfonya, mely igen kedvezően befolyásolja az agy megismerő képességének fennmaradását. A teljes kiőrlésű gabona is hasznos. A húsok közül a csirke és a hal szerepel az Alzheimer diétában. Mindez napi egy pohár borral, mely lehetőség szerint legyen vörös.

Mit ne együnk, ha el akarjuk kerülni, vagy legalábbis késleltetnénk az Alzheimer kór bekövetkezését? Mindenekelőtt óvakodjunk a gyorséttermektől! Általában a sütés nem szerencsés: sem a sült krumpli, sem a vörös húsok sütve nem tesznek jót az agyi folyamatoknak. A vaj és a margarin sem ajánlott. Ugyanígy a sajt is csak igen kis mennyiségben kívánatos. Hasonlóképp a sütemények és általában az édességek, melyek mind-mind rontják az agy működésének fennmaradását. Legalábbis erről vannak meggyőződve a chicagói táplálkozástudósok, akik diétát állítottak össze az Alzheimer kór elkerülése érdekében a Rush University Medical Centerben.

(Fotó:GettyImages)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez