Fura vásárlók mindenhol vannak – a japán top 10

Bárki, aki dolgozott már boltban, étteremben, vagy bárhol a szolgáltatóiparban, az tudja, hogy mesés dolog az ügyfelekkel, vendégekkel foglalkozni. Mindenki tudna mesélni érdekes történeteket. Őrültek persze mindenütt vannak: Japánban is.

Ha valami nem ismer határokat, akkor az a hülyeség. Mégpedig az a fajta, amit a vásárlók produkálni tudnak. Hogy ez miért van így, senki sem tudja, de az biztos, hogy az eladóknak mindig van egy-két hihetetlenül vicces sztorijuk. Most Japánból mutatunk be 10 olyan párbeszéded, melyet a twitteren osztottak meg a kedves eladók, a mi szórakoztatásunkra.

Az #ActualCustomerComplaints nevű hashtaget (címkét) tessék keresni, ha ilyeneket kívánnak olvasni. Ezek megosztása egyébként egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

1. Foglalkozzunk eladóként gyerekkel

Általános iskolás tanuló: “Ez a Nintendo prémiumkártya nem működik. Most vettem, és nem működik.”
Eladó: “Ó, tényleg?”
Diák: “Azt írja, hogy nem regisztrált a kártya, szóval kérem vissza az 5 ezer jent.”
Eladó: “Tudod, valóban meg kell vásárolni a kártyát, mielőtt használod. Nem csak elvenni.”
Diák: “… mi van?”
Eladó: “Miért nem jössz velem egy kicsit?”

Hát igen, ki lehetne írni, hogy „a bolti lopás után reklamációt nem fogadunk el.” Amint az eladó látta a lopást, letiltotta a prémiumletöltésre szolgáló kártyát. A tolvaj később reklamálni akart, de nem járt sikerrel.

2. Videojáték-császár

A videojáték-boltban a vevő visszahozza a játékot.
Vevő: “Itt van.”
Eladó: “Le akarja vásárolni a játék árát?”
Vevő: “Nem. Vissza akarom kérni a pénzemet.”
Eladó: “Volt valami probléma a játékkal?”
Vevő: “Nem, végigvittem. Így most szeretném a pénzemet visszakapni.”

Vajon a zsebkendők árát is visszakéri, miután használta őket?

Ugyanitt egy másik:

Vevő: “Elnézést, szeretném visszakapni a játék árát.”
Eladó: “Volt valami probléma vele?”
Vevő: “Nem, túl nehéz volt, és nem tudtam vele játszani, szóval visszaadnám.”

A fenti két vevő egy pár is lehetne, olyan jól kiegészítik egymást.

3. A biztonsági rendszer ellenzője

Egy ember az újságárusnál.

Vevő: “Hé. Miért van ez újság úgy lezárva, hogy nem tudom elolvasni a cikkeket?”

Eladó: „…”

Japánban az emberek gyakran bemennek az újságoshoz, megállnak, elolvassák a cikkeket, mangákat, magazinokat, majd szépen visszateszik őket a polcra, és távoznak. Ez ott nem is illegális. 

Nem könnyű eladónak lenni.
Nem könnyű eladónak lenni.

4. A baj a rendszerben van

Az egyik bolti dolgozóhoz egy 50-es hölgy lép oda.

Vevő: “Betettem a rizst a rizsfőző gépbe, majd amikor kivettem, fekete lett.
Eladó: “Megmondaná, hogyan használta a gépet, hogy megtudjuk, mi volt a probléma?
Vevő: “Én csak beletettem a rizst és bekapcsoltam a gépet.”
Eladó: “Tett bele vizet?”
Vevő: “Mi van? Honnan kellett volna tudnom, hogy vizet is kell bele tenni?”

Asszonyom, soha többé ne próbáljon főzni! Menjen étterembe! Köszönjük, hogy nálunk vásárolt.

fo-rice-cookers-608

5. A karma

Pár: “Nem kell nekünk ez az esernyő, szóval kérem, vegyék vissza.
Eladó: “Sajnálom, de ez vizes és piszkos, így nem hinném, hogy vissza tudjuk venni.”
Pár: “Micsoda?!
Hívja a főnökét!

A főnök lejött, nyugodt arccal visszavette az esernyőt, majd megállt az üzlet ajtajában. Az eladók nem értették. Pár perc múlva elkezdett szakadni az eső, a pár pedig próbált menekülni a zivatar elől. A főnök jól szórakozott. 

6. Aki tudja, mit akar

Egy kisboltban.
Eladó: “Szép napot!
Vevő: “Cigaretta.”
Eladó: “Milyet szeretne?”
Vevő: “Cigaretta.”
Eladó: “Milyen márka?”
Ügyfél: “
Cigaretta.”
Eladó: “Ha csak azt mondogatja: “cigaretta “, nem fogom tudni, hogy mit szeretne.
Vevő: “Mi? Nem tudod, mi az a cigaretta? ”

Az eladó helyében minden „cigaretta” után ennyit mondtam volna: „pénz”. Az ilyen használja az automatát.

DSCF1654

7. A spórolós

A japán boltokban tudni kell vásárolni. Aki jól időzít, remek dolgokhoz juthat hozzá, fél-, vagy akár töredékáron. Az esti órákban, zárás előtt például a készételekre féláras matrica kerül, persze sosem lehet tudni, hogy pontosan mikor. Aki jól időzít, annak olcsó lehet a vacsorája. Ezt próbálta meg valaki kihasználni.

Vevő: „Ezen a terméken nincs féláras matrica. Mikor lesz?”

Eladó: „Sajnálom, de ezt nem áll módomban megmondani.”

Vevő: „De féláron akarom megvenni, kérem, csak tegyen rá egy matricát.”
Eladó: „Azt nem tehetem.”
Vevő: “Nos, ha valaki megveszi helyettem, magát fogom hibáztatni.

3b3

8. Aki tudja, mit akar

Egy gyorsétteremben, vita hevében…

Vevő: „Most megyek és felhívom a McDonald’s vezetőségét!”

Üzletvezető: „Hogy? Kérem várjon egy percet!”

Vevő: „Nem! Befejeztem!” (elviharzik)

Eladó: „Wow, a McDonald’s most bajban van.”

Üzletvezető: „Jah…”

Ez ugyanis a Lotteria gyorsétteremben történt, ami a McDonald’s konkurenciája.

lotteria_seoul_order_counter

9. A mázlista

Ügyfél: “Tudom használni az útlevelet, mint személyazonosítót?”
Eladó: “Sajnálom, de nem fogadjuk el az útlevelet. A jogosítvány viszont megfelel.”
Ügyfél: „Az nincs, ezért szoktam az útlevelemet használni. Hihetetlen, hogy ilyen sokat vezettem eddig, és nem fogadja el az útlevelem.”

10. Espresso

Vevő: „Miért ilyen kicsi az eszpresszó? Kérem vissza pénzem!”

Eladó: „Elnézést, de nálunk ekkora egy adag eszpresszó.”

Vevő: „Mindegy, akkor adjon egy elpresszót helyette.”

Eladó: „Egy mit?”
Vevő: „Mi az, nem ismeri a latin betűt? Maga adott nekem egy S-presszót, ami kicsi. Úgyhogy kérek egy L-presszót, most!”

(Fotó:GettyImages, Twitter)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez