A “kalifátus” új propagandafegyvere: A Chips-dzsihád

Szokatlan dologgal akarja térdre kényszeríteni az Iszlám Állam egyik fegyverese az Egyesült Államokat: burgonyaszirmokkal. A terve először tréfásnak és őrültségnek tűnik, de az illető megmagyarázza a “chips-dzsihád” lényegét, s így már talán nem tűnik annyira nevetséges fegyvernek…Vagy talán mégis?

Az ISIS egyik terroristájától származik az a kezdeményezés, hogy minden szimpatizáns és militáns „kezdjen Chips dzsihádba”. A felhívást a SITE félhivatalos hírszerzési ügynökség szerint az am-Minbár Dzsihádi Média fórumon tették közzé. Ez nem azt jelenti, hogy látványosan égessék el az amerikai gyártmányú burgonyaszirmok dobozait és zacskóit – mint ahogy azt a “hitetlennek minősített” amerikai illinois-i Koch Food csirkehúsokkal tették – hanem használjanak egyfajta „fordított Pavlovi-reflexet”.

Ezt azt jelenti, hogy olyan képeket és videókat tegyenek fel az internetre, amelyen éppen chipset majszolnak a holttestek mellett, levágott fejeket kínáljanak meg a sült krumplival, vagy a kivégzésre váró áldozatokkal „látványosan bontassanak ki pár chipses dobozt úgy, hogy látni lehessen annak márkáját. Majd lőjék fejbe őket és mutogassák a kamerák előtt a véres burgonyaszirmokat”.

És, hogy miért így csinálják?

 “Szándékosan borzalmas és horrorisztikus képeket készítünk egy  közismert és közkedvelt áruhoz. Még ha először mindenki nevet is a dolgon, berögzül a tudat alatt és később befolyásolhatja egyes egyének döntését a chipsvásárlás során, mert a kivégzés képei  összemosódnak az élelmiszerrel”

véli Ajjám Bagdad, a „chips dzsihád” kezdeményezője, aki állítólag pszichológus végzettséggel rendelkezik.

Mit remélnek ettől a kampánytól? A terror és megfélemlítés hatásos lehet, de abban már alighanem téved az ötletgazda, hogy ha az amerikaiak nem vesznek többé Cheetos, Doritos, Lays, Pringels chipseket, nos akkor összeomlik az amerikai gazdaság, burgonyatermesztő farmerek mennek tönkre, növekszik a munkanélküliség, majd lázadások törnek ki és anarchiába süllyed az állam. A Forbes szerint az amerikai élelmiszercégek egy évben körülbelül 6 milliárd dollár értékben állítanak elő chipset, de egy ilyen kampány nem biztos, hogy elérné a kívánt hatást és csökkentené a fogyasztók számát.

Egyelőre nem túl népszerű a kezdeményezés az ISIS-on belül, a felhívásra eddig csak egyetlen terrorista reagált, aki azt írta, hogy “ezzel a módszerrel, Allahnak hála most már a tengertúli tekfírik (hitetlenek) is érezni fogják a terrort és a túlerőnket”.

 

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez