Dél-Korea a luxus új központja Ázsiában – és talán a világon is

A Conde Nast International Firenzében tartotta első luxus-konferenciáját tavaly, az Apple dizájnvezetőjének és a Chanel divatház kreatív igazgatójának résztvételéve. A technológia növekvő erejét vitatták meg a luxus iparágban. A tanácskozást az idén már Szöulban rendezték.

Szöul adott otthont az idén annak a rendezvénynek, melyen kiderül, hogy a technológia milyen fontos a luxus- iparágakban a világon. Azért választották Dél-Koreát helyszínnek, mert úgy gondolják: napjainkban ez az egyik legfontosabb luxuspiac Ázsiában. A hallyu, vagyis a koreai hullám, mely magába foglalja az olyan kulturális termékeket, mint a K-pop és a K-dráma (drámasorozatok), kulcsszerepet játszik ebben. Bár a vásárlók felét kínaiak teszik ki, a hallyu szépen terjed a világban.

09-02(88)

„A nap leszármazottai” című sorozatnak például 1,5 milliárd nézője volt világszerte – mondta Kim Sung-joo, az MCM képviselője. A sorozatban megjelenő vörös ginzeng-termékek eladása 173 százalékkal nőtt egy év alatt.

A K-pop csillag Jay Park szintén megosztotta tapasztalatait. „Amikor fiatal voltam, mindenki azt hitte, kínai vagyok” – mondta egy kerekasztal-beszélgetésen az idei Luxus Konferencián. „Senki sem tudott semmit Koreáról. De az ország most szinte mindenhol a divatról, ételekről vagy épp a zenéről híres. Nemrég koncertet adtam az Egyesült Államokban, a közönség 80%-a nem koreai volt.”

Erwan Rambourg, a Hong Kong and Shanghai Banking Corporation Limited elemzője már korábban azt jósolta, hogy a koreai kultúra befolyásolni fogja a kínaiakat, akik rendszeresen vásárolnak koreai szépségipari termékeket, szórakoztató elektronikai kütyüket.

„Korea varázslatos hely a kínaiak számára. A fejlett szórakoztatás, K-pop, szappanoperák, kozmetikumok mind-mind nagyon jól mennek. Egyáltalán nincs bizonyíték arra, hogy a kínaiak mást keresnének. Őket még mindig lenyűgözi a koreai kultúra” – mondta Rambourg. „A nézettség, az érdeklődés, az étvágy nagyon erős.”

hallyu-korean-fever

Nem csoda hát az sem, hogy a felső kategóriás márkák is fontosak lehetnek a jövőben.

„Most, hogy Koreát imádják sok helyen, magával fogja hozni, hogy egyéb termékei is sikeresek lesznek. Nem tudom, mi lesz a következő, ékszerek-e, vagy táskák, de valami biztosan” – mondta Rambourg.

Lee Seo-Hyun, a Samsung Construction & Trading vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a luxus a jövőben eltér attól, ami a múltban volt. Úgy véli, hogy a technológia fontos részévé vált az emberek életének.

„A luxus nem csak a divatos kézitáskákat jelenti, vagy a cipőket. A jelenlegi generáció új luxuséletmódjához hozzátartozik az 5G mobilhálózat is, ahogy a sok más elektronikai újdonság. Az emberek azzal képesek divatbemutatókat nézni, sőt kihasználni az új virtuális valóság adta lehetőségeket” – mondta Lee.

galaxy-round-held-by-girl

A közösségi oldalak fontos szerepet játszanak a divatban is. Az okostelefonok jelenléte az emberek életében nagyobb, mint valaha, és ez megváltoztatta az emberek életmódját és kommunikációját. A facebook, az instagram, twitter teljesen új életmegosztást tesz lehetővé. Ez pedig egy teljesen új fogyasztói viselkedést is jelent.

korean-fashion

Az emberek 90%-ka már az alapján választ ruhát, hogy mit lát az Instagramon. A hagyományos luxus divatházak állítólag kezdetben megriadtak a szociális média erejétől, de ez már a múltté.  A közösségi háló erős lett a divatban, és most már a divatcégek is ott kommunikálnak a fogyasztókkal. Ma már szinte minden tervező használja az Instagramot.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez