Titokzatos vészjelek voltak az EgyptAir lezuhant gépén

Háromszor került vészhelyzetbe korábban az egyiptomi gép a lezuhanás előtt. Átvizsgálták a repülőt, de nem találtak semmit.

Három repülőtéren is jelezte a pilóta, hogy valami baj van a fedélzeten – írja a Világszám.hu. Az EgyptAir Airbus 320-as vissza is fordult a felszállás után. A gépet ellenőrizték, de nem találtak hibát. Ezért folytatta útját. Május 19-én viszont végképp eltűnt a radarok képernyőiről. A Párizs -Kairó járat katasztrófáját Egyiptomban eddig elsősorban terrorakcióval magyarázták. A francia légi ellenőrzés viszont mindinkább hajlik arra, hogy műszaki hiba történhetett. Természetesen meg kellene találni a gép két fekete dobozát. Egy francia hadihajó, a Laplace fogott is egy jelet, melynek alapján lehet azonosítani a fekete dobozok vízbe kerülésének a helyét.

A baj az, hogy ott olyan mély a Földközi tenger, hogy különleges mentő alakulatra van szükség. Az egyiptomiak küldik a speciális hajót a helyszínre, de egyelőre még nem kezdődött meg a kiemelés. Márpedig a fekete dobozok csak 4-5 hétre való energiával rendelkeznek. Ezért most versenyfutás folyik az idővel.

Az EgyptAir Párizs és Kairó közötti járatán 56 utas és 10 fős személyzet volt. Mindenki biztosra veszi, hogy mindnyájan meghaltak, de erről semmilyen megbizható információ sincsen. A franciák a légügyi ellenőrzés három munkatársát küldték Kairóba, hogy segítsék az egyiptomiak munkáját. A fekete dobozok nélkül ők sem tehetnek túlságosan sokat. Nem tudják ellenőrizni azt sem, hogy miért volt füstriadó a gép fedélzetén pár perccel a zuhanás előtt. Ezt az amerikaiak közölték. Francia részről azt hangsúlyozzák, hogy egy füstriadónak sok oka lehet. Például az, hogy valaki dohányozni próbált a gép fedélzetén. Nem biztos, hogy a füst riadó összefügg a gép katasztrófájával – írja a francia sajtó. Azt azonban mind valószínűbbnek tartják, hogy az Airbus 320-as gép katasztrófáját műszaki hiba és nem terrorakció okozta május 19-én.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez