A halál hullámvasútja

Ami ezúttal szó szerint értendő. Egy litván mérnök, Julijonas Urbonas olyan hullámvasutat tervezett, ami valóban megöli azt, aki felszáll rá. Fájdalommentesen és eufórikus bódulattal fűszerezve. A neve Eutanázia Hullámvasút.

A – feltehetőleg soha meg nem valósuló – tervek szerint a hullámvasút először szép lassan elindulna felfelé, hogy elérje az ötszáz méteres magasságot. Ezalatt a néhány perces út alatt újra végiggondolhatná az utas, hogy valóban akarja-e azt, ami rá vár.

“A tetején pedig lenne idő arra, hogy elmondjuk egy imát, küldjünk egy csókot szeretteinknek (vagy meggondoljuk magunkat), mielőtt megnyomjuk a “zuhanás” gombot” – foglalta össze az Ozy.com.

Ezután megindul a kocsi lefelé és hamar elérjük az első 360 fokos átfordulást. A legtöbb ember itt halna meg. Urbonas elmondása szerint a másodpercenkénti százméteres sebesség miatt olyan nyomás nehezedne az utasra, hogy elveszítené az eszméletét, mivel az agya nem jutna elég oxigénhez – ami egyébként gyakorta okoz eufóriát. Ha esetleg ez nem lett volna elég és a delikvens még életben van, akkor vár még rá hat átfordulás.

Fotó: Justin Pickard
Fotó: Justin Pickard

Természetesen elég valószínűtlen, hogy valaha megépítik Urbonas álmát, sokan kritizálták terveit. Talán nem meglepő, hogy az eutanáziaellenes csoportok egyből ráugrottak az ügyre, de még az asszisztált öngyilkosság mellett kiállók sem rajonganak érte. Derek Humphry, egy eutanáziával foglalkozó szervezet elnöke például ezt mondta:

“Egy ilyen halálos gépezetnek semmi, de semmi köze nincs a valódi eutanáziához. Egy jó halál otthon, rokonok közt és orvosi segítséggel érhető el.”

Urbonas azonban nem ért egyet ezzel. Véleménye szerint a nyugati civilizáció elszakadt a “halál” koncepciójától és rituálék segítségével közelebb hozhatnánk ezt az egyébként végtelenül természetes dolgot.

“Így jelentőségteljes halálunk lehetne. Az utas számára teljesen fájdalommentes a hullámvasút, a halál formája pedig egy egész testet átható élménnyé alakulna.”

Fotó: Pixabay

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez