Így lett menő vállalkozás az öreg orosz faluból

Nem éppen az elöregedő szibériai falvak a legígéretesebbek üzleti szempontból. Nem ért ezzel egyet a Lipton és egy fiatal orosz nő. Ráadásul a közös munkának hála a nyugdíjasok is újra hasznosnak érzik magukat.

Moszkvától jó 800 km-re fekszik a kis uráli falu, Malij Turis. A szovjet időkben 50, ma már csak 16 házát lakják. A maroknyi népesség nyugdíjat ugyan kap, de az vajmi kevés. Itt alapította meg a Cocco Bello startup-ot Guzel Sanzapova 2013-ban.

Édesapja örökségével, egy kis méhészettel indult a történet. Olyan mézalapú termékeket akart készíteni, amelyek eltérnek a szokásosan émelyítőektől. Az induláshoz szükséges pénzt közösségi finanszírozással teremtette elő: segítsetek, hogy feléledjen a falu! Sok pénztárcát megnyitott a tetszetős ötlet. A remélt 150.000 rubel helyett 454.000 folyt be. Ma már kilenc alkalmazottal készítenek helyi alapanyagokból mézet, gyógyteát és édességet.

Az Unilever élelmiszeróriás Lipton Goodstarter programja a fiatal, szociálisan érzékeny vállalatokat támogatja. Mivel az orosz Cocco Bello is ilyen, hamar egymásra talált a két oldal. Így novemberben Malij Turis szorgos kezei készítik a teához csomagolt édességeket. Cserébe a startup 300.000 rubelt (1,4 millió forintot) kapott a programtól.

Itt nem áll meg a 28 éves Sanzapova – írja a Russia Beyond the Headlines. Saját édességgyárat tervez, amire a pénzt közösségi finanszírozással akarja összeszedni. A szükséges 6 millió rubelből 938.000-et már összegyűjtött.

Kép: Public Domain Pictures

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez