Marketing és terápia – vicces nevekre váltott az IKEA

Szeretnél egy „nem szeret mosogatni a barátnőm” mosogatógépet? Vagy egy „horkol a barátom” egyszemélyes ágyat?

Az IKEA ütős marketingfogásairól és kimondhatatlan svéd nevű bútorairól egyaránt ismert. Most ezt a két jellemzőjüket csavarták meg egy kicsit: termékeiknek rendhagyó neveket adtak. Kapható már például a „hogyan mondjam el, hogy nem érdekel” diótörő, „a férjem mindig elalszik a kanapén” sámli, vagy az „amikor a gyerekek elmennek otthonról” pezsgőspohár-készlet.

Az IKEA kreatívjai a svéd Åkestam Holst céggel karöltve megnézték, hogy Svédországban a kapcsolatok és az együttélés mely problémáira keresnek rá a legtöbben Google-ban, majd ezekhez megoldásként társították termékeiket. A kampány a Retail Therapy nevet kapta, azaz a magánéleti problémákra humoros terápiaként ajánlják portékájukat. Több mint száz terméküket nevezték így át vicces és kreatív módon.

Mindez marketingszempontból is zseniális, mert ha valaki beírja az adott kérdést a keresőbe, azonnal felugrik az IKEA hirdetése az első helyen. Ha arra keres rá mondjuk, hogy a lánya túl sokat bulizik, akkor első helyen a svéd bútoróriás hirdetése jelenik meg, mintegy megoldásként a problémára: vegyen neki diszkógömböt, és akkor talán otthon marad. Az üzletlánc filozófiája szerint így szeretné megoldani a hétköznapi emberek gondjait, de ha ez nem is sikerül, legalább egy kis mosolyt csalni az arcukra.

Fotó: a “nem biztos, hogy akarja a párom” ágy.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez