Ezek voltak Marilyn Monroe, Audrey Hepburn és Marlene Dietrich titkos szépségtrükkjei

A 20. század legnagyobb szexszimbólumai sajátos praktikákat alkalmaztak a szépségápolás terén, melyek aztán stílusjegyekké váltak.

Napjainkban Kim Kardashiant és testvéreit nevezik a kontúrozás királynőinek, azonban jóval előttük is volt olyan sztár, aki profin bánt a sminktermékekkel és segítségükkel a lehető legelőnyösebb színben mutatkozott a kamerák előtt. Marilyn Monroe például 5 különböző színű rúzst és szájfényt használt, hogy ajkait tökéletesre formázza:  sötétvöröst a száj sarkaiba, világosabb árnyalatokat középre, hogy teltebbnek mutassa az ajkakat, majd erre jött a szájfény, ami tovább fokozta a hatást.

000marilyn

Ez a folyamat akár egy órán keresztül is eltarthatott a rúzsok helyes kiválasztásával. Egy másik furcsa szokása volt, hogy melltartóban aludt – rettegett ugyanis attól, hogy mellei megereszkedhetnek –, a melltartóra pedig képes volt külön gombot is rögzíteni, ezzel teremtve magának mesterségesen hetyke mellbimbókat. Bőrére legendásan vigyázott – óvta a naptól és többfajta krémet is használt, amiről egy 1952-es interjúban beszélt. Szőke arcszőrzetét viszont megtartotta, mivel az különleges ragyogást kölcsönzött neki a kamerák előtt.

000marlene

Marlene Dietrich nem volt kicsinyes, ha a szépségéről volt szó: haját 400 dolláros valódi aranyporral ápolta, amit maga Max Factor fésült bele a hajkoronájába – illetve a parókákba, melyeket viselt. A színésznőnek ugyanis nem volt túl sok haja. Az aranypor különleges ragyogást adott az egykori szexszimbólum megjelenésének, amivel John F. Kennedyt és John Wayne-t is sikerült elcsábítania. A költséges szépségtrükköt azonban még maga Max Factor is túlzásnak tartotta, így az asszisztensnek elrendelte, hogy miután Marlene Dietrich levette a műhajat, mentse, ami menthető: fésülje át a parókákat, hogy újra tudják hasznosítani a kihulló aranyport.

000audrey

Audrey Hepburn kortalan külsejével, kifogástalan stílusával és ártatlanságával egy egész évszázad meghatározó szépségideálja lett. Praktikái persze neki is voltak. Stílusjegyévé vált hatalmas, csodálkozó őzikeszemeit a sminkesének, Alberto de Rossinak köszönhette, aki művészi szintre emelte a szem hangsúlyozását – miután  felvitte a szempillaspirált, minden szempillaszálat egyesével választott el a többitől, a lehető legnagyobb precizitással. A szakember és a színésznő olyan közeli barátokká váltak az évek múlásával, hogy amikor Rossi meghalt, Audrey Hepburn azt mondta: inkább sosem vállal több szereplést, nem kell neki új sminkmester.

(Visited 6 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez