Virágzó olcsó boltok Dél-Koreában

Mi is jól ismerjük azokat az egységáras, olcsó üzleteket, ahol mindent fix áron találunk meg. Magyarországon ezek az úgynevezett 100 forintos boltok. Dél-Koreában is vannak ilyen üzletek, melyek forgalma jelenősen növekedett a gazdasági válság miatt.

Az olcsó boltok a gazdasági visszaesés ellenére is köszönik szépen, jól vannak. Az egyik ilyen üzletlánc a Daiso, mely leginkább kávéscsészéket, szivacsokat, műanyag edényeket és sok más praktikus, olcsó terméket kínál 500 és 5000 won között (114 és 1148 Ft.). Az átlagár 1200 won (275 Ft.).

A lánc az első üzletét 1997-ben nyitotta meg Cheonho-dongban, azóta a Daiso Korea elérte az ezer milliárd wonos éves bevételt, idén először. Ez azt jelenti, hogy eladtak 2.3 millió terméket 1200 wonos egységáron minden egyes nap. Átlagosan mindegy 500 ezer ügyfél látogat el az Daiso üzleteibe naponta. A társaság vezérigazgatója Park Jung elmondta: „Ahelyett, hogy rátennénk a különbözetet a termék vételárára, megkeressük a módját, hogyan csökkentsük a költségeket.”

Ez az alacsony „ár-trend” megfigyelhető a ruházati és kozmetikai cikkek piacán is. Az ilyen üzletekre a gyorséttermekhez hasonlatosan a gyors-divat (olcsó ruházat) kifejezést használják. Az Uniqlo nevű márka eladásai 2013 szeptemberétől idén augusztusig mintegy 30 százalékos növekedést értek el. A fehérneműk átlagos ára 9.900 won (2274 Ft.), egy farmeré pedig 29.900 won (6800 Ft.). Ezzel a Uniqlo számos konkurens ruházati óriást előzött meg a bevételeket tekintve.

A Cheil Industries, a Samsung vállalati csoport divat-leányvállalata is elindította saját gyors divatmárkáját 2012-ben, 8 Seconds néven.

Az olcsó kozmetikai márkák, mint a The Face Shop and Innisfree szintén nagyon népszerűek lettek Dél-Koreában. A Face Shop, mely a legolcsóbb kozmetikai termékeket forgalmazza, elérte az 500 milliárdos bevételt tavaly. Idén ez várhatóan 600 milliárdra nő.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez