A magyaroknak fontos a munkahelyi képzés – derül ki az OTP kutatásából

Az EU-s átlaghoz képest kevesebben vesznek részt munkahelyi képzésekben Magyarországon, pedig az OTP Bank kutatásából kiderült: a magyarok számára fontos lenne, hogy minden nap tanuljanak valami újat. A válaszadók szerint a cégek egy részénél egyáltalán nincsenek szakmai tréningek (42%), vagy ha vannak is, nem elég érdekesek, túl drágák. Sokszor annyira túlterheltek a dolgozók, hogy képzési részvételre már egyáltalán nem marad idejük (42%).

A rohamosan változó üzleti környezet és a legtöbb szektort érintő szakemberhiány következtében a tehetséges munkatársak megtartása és motiválása minden vállalat számára kardinális kérdés. A Ténygyár Kft. az OTP Bank megbízásából végzett kutatást, amelyből kiderült: a magyar munkavállalóknak a béren és annak pénzbeli kiegészítésein túl a munkáltatók által biztosított képzési lehetőségekre lenne a leginkább igénye. Az aktív korú magyarok 89 százaléka szerint fontos, hogy minden nap tanuljanak valami újat, azonban csak a munkavállalók fele érzi úgy, hogy a munkahelye ezt biztosítja számára. A megkérdezettek szerint a cégek egy részénél eleve nincsenek szakmai tréningek (42%), vagy ha vannak is, nem elég érdekesek (19%), túl drágák (24%), illetve annyira túlterheltek a dolgozók, hogy képzési részvételre már egyáltalán nem marad idejük (42%).

Tehetségekre épít az OTP Bank

Az OTP Bank rendszeresen nyújt szakmai továbbképzéseket munkavállalóinak. A pénzintézet tavaly újraindult Tehetség Programjának résztvevői idén nyáron vehették át oklevelüket. A Tehetség Programba felsővezetői jelölés alapján kerülhettek be azok az elkötelezett banki munkatársak, akik hatékonyságukkal és emberközpontú, együttműködő szemléletükkel eddig is saját közösségük motiváló tagjaként voltak jelen a mindennapokban.Az elmúlt egy év alatt több mint 80 meghirdetett esemény, fejenként 102 óra fejlesztés támogatta, hogy pozitív hozzáállásuk, változásra való nyitottságuk tovább erősödjön, látókörük szélesedjen és nem utolsó sorban ezt együtt, saját ismereteiket megosztva, a másik ismereteivel megerősödve, közösen tapasztalják meg. A Tehetség Programban több mint 120 fő vett részt vezetői és munkatársi szintekről egyaránt, a programokkal való általános elégedettség közel 90%-os volt.

„A fejlesztés és továbbképzés kiemelt jelentőségű nem csupán az új, de a korábban csatlakozott kollégák esetében is. Tehetségprogramunk fontos értéke hogy a részvétel nem kötődik pozícióhoz. Szélesítjük kollégáink ismereteit, látókörét, érzékenyítjük őket, ezzel próbáljuk felkészíteni őket a jövő kihívásaira, hogy amikor elérkezik az idő, bankon belül szintet tudjanak lépni. A bank jövőbeni sikeressége nagy részben azon is múlik, hogyan találjuk meg, miként motiváljuk, hogyan tesszük szorosabbá a kapcsolatot a tehetséges kollégákkal”– nyilatkozta a képzések kapcsán Bertalan Imre az OTP Bank HR vezetője.

Lépj ki a komfortzónádból!

A szervezők olyan programpalettát igyekeztek összeállítani, ami nem kötődött szorosan a napi rutinfeladatokhoz, sőt inkább a komfortzónájukon kívül helyezte a résztvevőket:

-a digitalizáció, az agilis működés és a startup-kultúra témaköreinek feldolgozása workshop-ok keretében;
-kompetenciamérésre épülő fókusztréningek, illetve on-line szimuláció a személyes hatékonyság fejlesztését, a flow szemlélet erősítését célozva;
-terepgyakorlatok a kezdeményezőkészség és a felelősségvállalás fokozására;
-csoportos coaching alkalmak a tudatos karriertervezést támogatva;
-networking események, céglátogatások és konferencia-részvételek.
További információ a kutatásról

A kutatást az OTP Bank megbízásából a Ténygyár Kft. végezte online kérdőíves és telefonos lekérdezéses módszerrel. A kutatásban résztvevő 1000 fős válaszadói minta az aktív korú (18-65 év) magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor és végzettség szerint.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez