33 óra a reptéren: mit tehetnek azok, akik pórul jártak

130 utas ragadt a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren egy prágai légitársaság Korfuba induló repülője miatt. Összesen 33 órát töltöttek a terminálon, a beszállókapu előtt, mielőtt felszállhattak volna: gyerekek és idős emberek aludtak a földön, a helyszínen lincshangulat alakult ki a bizonytalanság miatt.

A nyári időszakban a csúszások gyakorinak számítanak, az ilyen extrém hosszúságú késésekre azonban senki nem számított az utazók közül. Többen már panaszt is tettek mind a légitársaságnál, mind pedig az utazási irodánál a kellemetlenségekért.

000krr3

Kiss Róbert Richard turisztikai szakújságíró a TV2 Mokka ma reggeli adásában elemezte a helyzetet és a várható kártérítést. A szakértő elmondta, hogy a pénzbeli kártérítés összege függ a repülni kívánt távolságtól és a késés idejétől is. 1500 kilométerig 250, 1500 és 3500 kilométer között 400, afelett pedig 600 euró jár az utasoknak. Kiemelten hosszú várakozáskor a szállodai elhelyezéssel, transzferrel bővíthetik a kompenzációt, ami ebben az esetben nem történt meg.

travel-778338_960_720

A jogérvényesítésben már külön utazásokra szakosodott ügyvédi irodák segíthetnek azoknak, akik pórul jártak. Az ő helyzetüket nehezíti, hogy a prágai légitársaság vis major helyzetre hivatkozik, amelyre a kompenzációra vonatkozó szabályok sem érvényesek. A kártérítés rendezése így kérdéses. Felkészülni viszont minden alkalommal érdemes egy hosszabb várakozásra – élelemmel és folyadékkal is -, hiszen a nyári időszakban a járatok jelentős részénél lehet késésekre számítani.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez