Az amerikaiak nem bíznak a sajtóban

Történelmi mélypontra, 40 százalékra süllyedt azoknak az amerikaiaknak a száma, akik szerint a média képes pontosan és elfogulatlanul jelenteni a híreket.

A kilencvenes évek óta szinte folyamatosan csökkent az amerikaiak bizalma a tömegmédiában, és egyelőre alig látni olyan jeleket, hogy ez a bizalomvesztés lassulna – derült ki a Gallup legfrissebb közvélemény-kutatásának adataiból. A felmérés szerint az amerikaiaknak mindössze negyven százaléka bízik a sajtóban, ami visszaesés a két évvel ezelőtt számokhoz, amikor szintén 40 százalék hitte azt, hogy a tömegsajtó elfogulatlan és pontos, ami a híreket illeti. A kilencvenes évek vége óta évente elvégzett felmérés szerint egészen 2003-ig az amerikaiak több mint fele bízott a sajtóban.

Az idén mért esés a tavalyi 44 százalékról nagyban köszönhető a demokrata szavazóknak, akik hagyományosan jobban bíznak a médiában, mint a republikánusok, vagy a függetlenek. Idén azonban 14 éves mélypontra, 54 százalékra zuhant körükben a sajtóban bízó emberek aránya. A republikánusoknak mindössze 27 százaléka bízik a sajtóban, a függetleneknek pedig a 38 százaléka.

A felmérés egyik legérdekesebb adata, hogy jelentősen nőtt azoknak a száma, akik úgy gondolják, hogy a sajtó túlságosan konzervatív, miközben a sajtó ellen évtizedek óta hangoztatott érv az, hogy túlságosan is a liberális eszmék támogatója. Még mindig kevesen vannak, 19 százalék gondolja így, de ez jelentős emelkedésnek számít a 2008 óta mért 13-15 százalékról.

A Gallup szerint a médiába vetett bizalom gyengülése főleg a közösségi oldalak felemelkedésének köszönhető

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez