Kamu reklám miatt van gondban a Nissan

Nem sugározhatják tovább a Nissan Frontier pickup reklámját az Egyesült Államokban, és a Youtube-ról is el kell távolítani harminc napon belül, a hirdetés ugyanis félrevezető, állapította meg az amerikai hatóság.

A reklámfilm úgy néz ki, mintha házivideó lenne, és azt mutatja be, hogy egy homokdűnén rekedt homokfutót egy Nissan Frontier feltol a meredélyen.

{youtube}mhhwQmNQzNE{/youtube}

A Federal Trade Commission (szövetségi kereskedelmi felügyelet) ugyanakkor azt állapította meg, hogy a videó alapvetően kamu. A dűnét sokkal meredekebbnek mutatják, mint amilyen valójában, de a pickup még így sem menne fel rá magától. A homokfutót és a pickupot is kábellel vontatták. Amikor utólagosan tesztelték a kocsit kiderült, hogy erre a mutatványra nem képes. Így -mondja ki a döntés – a reklám félrevezető, tehát tilos sugározni. Az eljárást egyedi panasz alapján indítoták.

A világ negyedik legnagyobb autógyártójának nem ez az egyetlen olyan reklámja, amelyik – finoman szólva is – kétségeket vet fel. Egy másik – egyébként igen kreatív – filmben azt mutatják be, hogy hogyan segít leszállni ugyanez a pickup egy meghibásodott repülőgépet. Ez a film a híradós tudósítások stílusát utánozza.

 {youtube}FoSGzLii0KM{/youtube}

A vitában az autógyártó ügyvédei azzal érveltek, hogy valójában senki nem hiszi, hogy egy reklám a valóságot mutatja be – hiszen volt olyan autóhirdetés is Amerikában, amelyik azt mutatta be, ha valaki Ford helyet Chevy Silveradot vesz, az az apokalipszis is túléli. Szükség is van a meghökkentő, ötletes reklámokra, hiszen az amerikai autópiacon óriási a verseny -a cégek évente 6,25 milliárd dollárt több, mint 1250 milliárd forintot költenek csak reklámra.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez